دختر آریا و شمشیر خشاتریا را از کتابفروشی‌ها بخواهید

دختر آریا و شمشیر خشاتریا روایت شاهزاده‌ خانمی که تا پای جان برای عشق و مردمش مبارزه می‌کند، با قلم احسان بوریایی از سوی نشر دوایر به بازار کتاب آمد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دختر آریا و شمشیر خشاتریا نوشته احسان بوریایی از سوی انتشارات دوایر برای نوجوانان منتشر شده است.

بوریایی این کتاب را که روایتی از اسطوره‌ها و افسانه‌های قدیمی است با الهام از ایده‌های مادرش نرگس بوریایی نگاشته و در مقدمه این اثر اشاره می‌کند:

«این کتاب حاصل یک دهه از زندگی مادرم است، افسانه عشق‌نامه و حماسه یک زن آریایی.
داستانی که بر موج اسطوره‌های مشرق زمین نشسته است. اسطوره‌هایی که تا به امروز سینه به سینه نقل شده و در لابه‌لای سطور کتاب‌های آن روزگار سپری می‌کردند.
در حماسه ‌آرمیتی، الهگان و اسطوره‌ها یک به یک از ورق‌های کهنه کتاب بیرون آمدند و همچون شفق‌های قطبی در برابر دیدگانمان شکل گرفته‌اند. اسطوره‌هایی که به شاهزاده‌ خانم یاری رساندند تا به عشق و سرزمینش دست یابد.»

دختر آریا و شمشیر خشاتریا

در این کتاب داستان دختری آریایی به نام آرمیتی روایت می‌شود.

آرمیتی شاهزاده‌خانمی است که از اوج به حضیض می‌آید ولی با رشادت دوباره از جای برمی‌خیزد و تعرض و ظلم را به جان می‌خرد و تا پای جان برای عشق و مردمش مبارزه می‌کند.این داستان هزار سال قبل از میلاد مسیح در سرزمین آریا و در عصر پادشاهی به نام آگراداد روایت می‌شود.

پادشاهی که می‌کوشد در تمام قلمرواش عدل و داد را بگستراند.
آگراداد خیلی زود همسر جوانش را از دست می‌دهد و تنها فرزندش، آرمیتی را به دلیل شایستگی‌هایش در عرصه‌ای مختلف به عنوان وارث تاج و تخت معرفی می‌کند و او تحت آموزش قرار می‌گیرد.
اما کاهنان معبد از اینکه دختری عنان سلطنت را به دست گیرد نگرانند و این مساله را خلاف قوانین می‌دانند مخصوصا این‌که متوجه می‌شوند او خلاف قدرت‌ گرفتن معبد و ثروت‌اندوزی است.
لذا آرمیتی را مخفیانه می‌دزدند و در مکانی دوردست در سیاه‌چالی واقع در کوه شیطان زندانی می‌کنند تا در زمان لازم کشته یا برای سازش معاوضه کنند.
اما آرمیتی با اینکه هفت سال در بند می‌ماند، باوجود تحمل کردن شکنجه‌های سخت مقاوتش را از دست نمی‌دهد و شب‌ها مخفیانه با تراشیدن تندیسی از مرد رویاهایش در دل کوه خود را پایدار نگه می‌دارد.
آرمیتی که قرار است از سوی کاهنان معبد سوزانده شود، با کمک آناهیتا (الهه پاکی و آب‌های زمین) از مرگ نجات می‌یابد و برای نجات سرزمینش راهی سفری پرماجرا می‌شود.

در این سفر به دریای فراخکرت می‌رسد که اپوش (دیو خشکسالی) آن را به صورت نمکزار درآورده است.

انتشارات دوایر، کتاب دختر آریا و شمشیر خشاتریا را در قالب ۲۴۸ صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار ریال منتشر کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 103493 ساعت خبر : 9:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103493
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات