دلار ارزان می‌شود اگر ایران بپیوندد

دلار ارزان می‌شود اگر ایران بپیوندد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، قیمت دلار همچنان در حال سقوط است. این کاهش یکباره قیمت دلایل داخلی و خارجی زیادی دارد ولی همواره بزرگترین علت بالا و پایین رفتن نرخ ارز، مسئله روانی در بازار است.

هرگاه که فشارهای خارجی بر کشور بیشتر می‌شود و درگیری‌های داخلی شدت میابد، تاثیر زیادب روی بازار و به‌ویژه قیمت ارز می‌گذارد. موضوع پیوستن ایران به FATF  هم یک موضوع مهم در ثبات بازار است.

از سال‌ها قبل موضوعی که فشار روانی فراوانی به بازار وارد می‌آورد، نپیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تروریسم یا FATF بود. هربار که تصویب آن در مجلس یا شورای عالی امنیت ملی رد می‌شد و یا در پیچ و خم تصمیم‌گیری‌ها متوقف می‌شد، فشار مضاعفی به بازار وارد می‌کرد.

اما چند روزی می‌شود که با تغییر روندهای رسیدگی به این کنواسیون در مجلس و نهادهای اصلی تصمیم‌گیرنده در کشور، به نظر می‌رسد موانع رسیدگی به آن برطرف شده است و می توان امیدوارد بود که ایران هم به FATF بپیوندد.

همین خبر هم یکی از مهمترین دلایلی است که در آرام شدن بازار تاثیرگذار بوده است.

دلار ارزان می‌شود اگر ایران بپیوندد

تعامل با گروه ویژه اقدام مالی، ضرورتی است که مستقل از بحث برجام و دولت کنونی است و آخر اینکه در حال حاضر ۱۹۸ کشور، پذیرفته‌اند که توصیه‌های گروه اقدام مالی را اجرا نمایند.

کارشناسان اقتصادی ابراز کرده‌اند که با تصویب این لایحه در مجلس روند کاهشی قیمت ارز همچنان ادامه پیدا کند و حتی به ارقامی چون ۶هزار تومان برسد.

دلار پایین می‌آید

اغلب کارشناسان تحلیل می‌کنند که دلار در روزهای آینده همچنان روند کاهشی خواهد داشت.

برخی مردم اما امروز هم دلار می‌خریدند و امید دارند که با خرید و فروش دلار نان زن و بچه‌شان را تامین کنند.

پایان پیام

کد خبر : 102433 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102433
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات