غارت مردمی دوباره شروع شد

غارت مردمی دوباره شروع شد.

پایگاه خبری گلونی،‌ آرشین ساکی:اوضاع قیمت اقلام ضروری این روزها طوری شده که قیمت اکثر کالاها از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر که هیچ، از قفسه محصول تا پای صندوق تغییر می‌کند.

اگر فکر می‌کنید اغراق می‌کنم به عرض‌تان برسانم بنده همین امروز یک بسته ۴ تایی دستمال لوله را از روی قفسه یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۷۵۰۰ تومان برداشتم و وقتی به صندوق رسیدم قیمتش ۱۲۵۰۰ شده بود.

جالب این‌که شهروند محترمی از همان دستمال لوله ۵ بسته در سبدش انداخت.

من هم که به جمله “ندانستن عیب است و پرسیدن عیب نیست” ایمان کامل دارم عرض کردم دلیل خرید این همه دستمال چیست و آیا این کار شما هم احتکار نیست؟

آقای محترم هم فرمودند احتکار وقتی است که بخری و بعد نگه داری تا بفروشی، من این‌ها را برای استفاده خودمان خریدم!

یعنی من حساب کردم جسارتا اگر این خانواده در یک ماه قوت غالب‌شان مایعات باشد امکان ندارد دچار چنان تکرری شوند که ۲۰ دستمال لوله (۵ بسته ۴ تایی)نیاز باشد. حالا این فقط یک نمونه‌اش است. دیگر خودتان حساب کنید.

مقصر اصلی خریداران

طبق گفته رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران البرز “تقریباً تمامی کالاهای مورد نیاز به مقدار کافی وجود دارد و اگر در جایی کمبود یا در برخی موارد نبود کالایی را می‌بینیم مقصر اصلی خریداران هستند که با بی رویه‌ترین حالت ممکن در حال خرید و انبار محصولات و مواد غذایی هستند.”

یعنی واقعا یکی نیست به این خریداران محترم بگوید این انبار کردن تا کجا جواب می‌دهد؟

بالاخره تمام آن اندوخته هم روزی تمام می‌شود. من فکر می‌کنم دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در زمینه اقلام ضروری و خوراکی‌های مورد نیاز خودمان هستیم.

به عینه امروز در همین فروشگاه برخی قفسه‌ها را خالی دیدم. چرا باید مردم هجوم ببرند برای کالایی که نسبت به قیمت گران آن اعتراض دارند؟

خب اگر واقعا قیمت بالاست پس چرا می‌خرید؟

غارت مردمی دوباره شروع شد

در کشور ما هر چند وقت یکبار یک موجی مبنی بر نخریدن فلان کالا راه می‌افتد، که اتفاقا منشا آن هم فقط شبکه‌هاب اجتماعی و غیر رسمی است.

اما جالب اینجاست آن موج هیچوقت به ساحل عمل نمی‌رسد و در همان سطح مجازی باقی می‌ماند.

این گرانی را توجیه نمی‌کنم اما واقعیت همین است. تا زمانی که ما به فکر انبار کردن مواد غذایی، بهداشتی یا هر کالای دیگری باشیم باید تبعات کمبود آن را نیز باید تحمل کنیم و دیگر غر زیادی نزنیم.

کد خبر : 103599 ساعت خبر : 10:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103599
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات