مراکز زیارتی شهرستان کوچصفهان

مراکز زیارتی شهرستان کوچصفهان را بشناسید و به این منطقه سفر کنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در شهر کوچصفهان و روستاهای تابع آن زیارتگاه‌های مختلفی مورد احترام اهالی هستند و حاجتمندان برای زیارت به این بقعه‌ها مراجعه می‌کنند. زیارتگاه‌های کوچصفهان عبارتند از:

مراکز زیارتی شهرستان کوچصفهان

مزار پیرموسی:

مزار پیرموسی در شرق بازار کوچصفهان در روستای پیرموسی واقع شده، و در اطراف آن قبرستان وجود دارد، مسجدی در آن است که طول آن ۸۰/۱۷ و عرض آن ۲۰/۵ متر است.

ساختمان آن قبلاً از آجر و سفال بود و در ضلع شرقی چهارباب ارسی قدیمی تعبیه شده است.

عبدالفتاح فومنی در کتاب تاریخ گیلان از مزار پیرموسی یاد کرده و گیلان شناس اروپایی هـ.ل. رابینو نیز از این مزار یاد نموده است. روستای پیرموسی در دو کیلومتری جنوب شرقی شهر کوچصفهان واقع شده است.

بقعه‌ی آسید قاسم رودکول:

بقعه‌ی آسید قاسم در روستای رودکول واقع شده است.

ویژگی این بقعه باطاق گهواره‌ای شکل و در دیوار شمالی بقعه، سه درب ورودی قرار دارد که از آن درها برای ورود مسجد استفاده می‌کنند.

سقف بقعه لمبه کوبی و در اطراف پنجره‌هایی تعبیه شده است. صندوقی مشبّک در سمت شمالی اتاق است که دارای ۱۶۵ سانتی‌متر طول و ۱۰۰ سانتی‌متر عرض و ۱۲۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد.

بقعه‌ی معروف به دو برادران:

زیارتگاه دو برادر آقا سیداحمد و آقا سید محمد دو برادر از فرزندان امام موسی‌الکاظم علیه السلام در روستای هندوانه پردسر کوچصفهان واقع شده است.

ساختمان بقعه اتاقی به طول ۴ متر و عرض ۷۰/۳ متر می‌باشد و مرقد دو برادران زیر این اتاق قرار گرفته است. در ورودی شرقی و از در شمالی به مسجد متصل می‌شود.

بقعه‌ی آسید قاسم در چولاب:

این بقعه در روستای چولاب و در ۸ کیلومتری شرق کوچصفهان واقع شده است. بر اساس شجره‌نامه‌ی موجود در بقعه، این امام زاده از فرزندان امام موسی کاظم (ع) شناخته شده است.

بنای بقعه چهارگوش و صحن بقعه بافت قدیمی دارد و بقعه از داخل هشت ضلعی است.

پایان پیام

 

 

کد خبر : 101752 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101752
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات