نقدی بر جشنواره‌ رنگ پاشی در کویر لوت

با کدام عقل سلیم با استفاده از انواع و اقسام پودر رنگ‌های ناسالم، جشنواره‌ رنگ پاشی و جشن‌رنگ را در مناطق کویری و جنگلی این سرزمین اجرا می‌کنید!؟

پایگاه خبری گلونی، مجید غضنفری: ماه‌هاست و در برخی موارد سال‌هاست که صدای اعتراض دلسوزان و مدافعان حریم گردشگری طبیعت و حیات وحش به آسمان بلند است که هر وصله ناجوری را به دامان گردشگری و طبیعت‌گردی سالم این مملکت گره نزنید اما کو گوش شنوا!

آقایان و خانم‌های به اصطلاح تورلیدری که خیلی‌هایتان با الفبای گردشگری آشنا نیستید و حتی از مفهوم توسعه‌ پایدار و گردشگری طبیعت محور بی‌اطلاعید، بنابر کدام منطق و برنامه‌ریزی درست به خود اجازه می‌دهید دامن پاک و بکر طبیعت را به عنوان فضایی برای عیش و نوش و از آن بدتر برگزاری قشون‌کشی‌های میتینگ گونه مسخره و نمایشی به عنوان دورهمی طبیعت‌گردان ایران استفاده کنید!؟

خطر جشنواره‌ رنگ پاشی در کویر لوت

از اینها گذشته، با کدام عقل سلیم قدم در راهی گذاشته‌اید که با الگوگیری ناقص و غلط از کشورهای دارای آداب و رسوم متفاوت از کشور ما، با استفاده از انواع و اقسام پودر رنگ‌های ناسالم برای انسان و حیوان و درخت و خاک، جشنواره‌های زشت و احمقانه رنگ پاشی و جشن‌رنگ را در مناطق کویری و جنگلی این سرزمین اجرا می‌کنید!؟

تا به کی طبیعت و حیات وحش ایران باید تاوان حماقت و سوءاستفاده‌های برخی گروه‌های بی‌رحم و متجاوز به اصطلاح طبیعت گردی را بدهند؟ که با ندانم‌کاری‌های تکراری و با هدف ایجاد هیجان‌های لحظه‌ای و البته درآمدزا برای برگزارکنندگان، ذره ذره در حال تاراج و نابودی آب و خاک و حیوان و گیاه این مملکت هستند!؟

آیا وقت آن نیست که کمی به خود بیاییم!؟ آیا موقع آن فرا نرسیده که کار را به کاردان ها سپرد و از جاه طلبی و ظلم به طبیعت دست کشید!؟

آیا ممکن است جشنواره رنگ پاشی به کویرها به‌ویژه کویر لوت برسد؟

پایان پیام

کد خبر : 103925 ساعت خبر : 11:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103925
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات