نژادپرستی در فرانسه هرگز عادی نمی‌شود

نژادپرستی در فرانسه هرگز عادی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی مهتدی در رشته توئیتی به تجربه خود از زندگی در فرانسه پرداخت. او در این مجموعه توئیت از برخورد فرانسوی‌ها در برخورد با خارجی‌ها نوشته و مثال‌هایی هم از تجربه خودش از نژادپرستی در فرانسه را ذکر کرده است.

او نوشت: از بیست سال پیش که ایران را ترک کردم، در کشورهای زیادی زندگی کردم. از لذت‌های زندگیم آشنایی با فرهنگ‌های مختلف بوده که هر کدام چیزی به من اضافه کردند.

در تجربه شخصی‌ام و البته در یک برآیند کلی هیچ کشوری را به اندازه فرانسه نژادپرست ندیدم. خارجی بودن در فرانسه (فرقی ندارد از کجا) یعنی تقریبا امکان ندارد شما هر روز با یک برخورد تحقیرآمیز یا نژادپرستانه مواجه نشوید.

فقط به زبان فرانسوی حرف بزنید

از مردی که در مترو به ما چند نفر ایرانی با خشم گفت «دیگر در فرانسه هستید. به این کشور که به شما جا داده احترام بگذارید و فقط فرانسه حرف بزنید نه به این زبان مضحک‌تون» تا اداره‌جات فرانسوی که تقریبا بدون هیچ استثنایی به بهانه‌های واهی تحقیر می‌کنند

دانش آموزان خارجی در اردو

پسرم در فرانسه بزرگ شد. با نمرات درخشان و سطح و لهجه‌ای عالی در زبان فرانسه. می‌دانستم که هیچ‌کدام از این‌ها باعث نمی‌شود که شهروند درجه دو نباشد

دیروز وقتی با همکلاسی‌هایش در اردویی یک هفته‌ای قصد ورود به انگلیس داشت، پلیس مرزی فرانسه او و سه «خارجی» دیگر را پیاده کرد و نزدیک ۲۴ ساعت در مرز نگه داشت. معلمش به سادگی گفته «دلیل راسیستی داشته»

افسر پلیس پسر نوجوان را جلوی دوستانش هل داده. موضوع در فرانسه به همین سادگی و فراگیری‌ست

نژادپرستی در فرانسه

اگر کسی از من بپرسد فرانسه چه چیزی بهت اضافه کرد، جوابم این است که فهمیدم «چرا» بیشترین اعضای اروپایی داعش از فرانسه بودند و «چرا» فرانسه بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا شاهد حملات تروریستی بوده.

نژادپرستی هرگز عادی نمی‌شود. از نژادپرستی حرف بزنیم.

مقایسه لندن با پاریس

او در پاسخ به فرد دیگری که درباره لندن صحبت کرده است، نوشت: از مهم‌ترین نکات برام این بوده که در این یک سال حتی یک نفر هم در برخورد اول ازم نپرسیده «اهل کجایی». سوالی که مطرح می‌شه تا پیش‌زمینه ذهنی راجع به فرد ایجاد کنه. عمدتا این اولین سوالی بوده که یک فرانسوی در شرایط مشابه ازم پرسیده.

فرانسه و استعمار الجزایر

همچنین در پاسخ فرد دیگری هم گفت: الجزایری‌ها اتفاقا به خاطر سابقه استعمار، بیشتر از هر ملیت دیگه‌ای تو فرانسه از این دست تجربه‌ها دارن. تک‌تک بناهای یادبود سربازان فرانسوی کشته شده در الجزایر براشون دردآوره. مهاجرپذیری یه چیزه، فرهنگ مهاجرپذیری چیز دیگه‌ای.

علی مهتدی، به این سوا که در کدام شهر فرانسه این برخورد را دیده است هم پاسخ داد: پاریس، اما هر چی از پاریس که تلرانس بیشتری داره دورتر بشین، این قبیل رفتارها بیشتر دیده می‌شه

پایان پیام

کد خبر : 103908 ساعت خبر : 4:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103908
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات