هموطن ذخیره‌سازی نکن

هموطن ذخیره‌سازی نکن

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: سید احسن علوی، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت:

«ذخیره‌سازی کالا دردی از وضعیت اقتصادی درمان نمی‌کند و مردم با نخریدن کالا و محصولات می‌توانند مسئولان را ناچار به چاره‌اندیشی و تولیدکنندگان و فروشندگان را ناچار به کاهش قیمت کنند.»

هموطن ذخیره‌سازی نکن

البته احتمالاً مخاطب خاص ایشون من و شمای نوعی نیستیم که زورمون به خرید روزانه‌مون هم نمی‌رسه.

اصولاً هر تدبیری این‌چنینی برای ما معمولی‌ها بی‌فایده‌ است، چون سبد خونوارمون رو پر از لیست خودی و غیرخودی‌هایی می‌کنه که هفته‌ای دوبار باید به‌روز بشن.

راهی برای بی خیال شدن انبار اجناس

کمپین‌های خرید نکردن کالاهای کلان شاید در دراز مدت جواب بده، اما برای اقلام خرد سبد خونوار نمی‌شه این تجویز رو کرد.

بهترین اهرم فشار برای کاهش قیمت‌ها نظارت بر اون‌ها از طریق تعزیراته. به‌نظر می‌رسه این‌بار دانه‌درشت‌ها و واسطه‌ها و فروشنده‌های خرد به یک اندازه مقصرن.

باید نظام خاصی وجود داشته‌باشه که جلوی احتکار رو بگیره و همزمان فرآیند پخش هم با دقت بررسی بشه.

چالش‌ها و مشکلات و عوامل بالا رونده هیجانی قیمت‌ها شناسایی بشه و با خاطیان از تعرفه‌های استاندارد برخورد شدید انجام بشه.

هموطن همه ما در یک کشتی هستیم

باید باور کنیم که همه ما مسافران یک کشتی هستیم. انبار کردن کالا به‌وسیله ما مردم، تقاضای کاذب ایجاد می‌کنه و تعاملات اقتصادی رو به هم می‌زنه.

خود نفس این انبار کردن هم با اما و اگرهای فراوونی روبروئه. انبار کردن کالاهایی که تاریخ‌ مصرف دارن یا خطر کپک زدگی دارن، مثل رب یکی از رفتارهای هیجانی ماست.

واقعیت اینه که هر چقدر هم انبار کنیم بالاخره یک‌جایی به موج گرونی‌ها برخورد می‌کنیم، خیلی زود یا با یک تٲخیر در بهترین حالت شش ماهه.

ریکاوری روانی را فراموش نکنیم

شاید در این روزها سخت، بهترین گزینه دور ماندن از بمباران خبرهای بده. پر کردن دوروبرمان با چیزهایی که ارزش افزوده ندارن، مالیات و تورم روشون اثر نداره.

دوره کردن زندگی با آدم‌های دوست داشتنی زندگیه. شاید گفتن جمله تٲکیدی «من هر روز قوی‌تر می‌شم» برای شروع یه روز تازه‌است.

پایان پیام

کد خبر : 102260 ساعت خبر : 11:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102260
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات