پول قبض مدرسه دادنی نیست گرفتنی است

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا:  مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفته است مدارس حق ندارند بابت قبض آب، برق و گاز پولی از والدین بگیرند. اگر این کار را کنند قطعا با آنان برخورد خواهد شد.

واکنش ایشان برای ما عجیب است. ما به دلایل مختلف ثابت میکنیم این سخن از پایه و بن نادرست است.

نخست آنکه ایشان می‌فرمایند مدارس حق ندارند چنین کاری کنند. در حالی که حق ندارند، اما زور که دارند! ندارند؟

باور کنید پدران و مادران ترجیح می‌دهند اعصاب فرزند دانش‌آموزشان کمتر آسیب ببیند و صرف درس و مشق شود تا اینکه بخواهند سر چنین موضوعاتی پیگیر دیدار با شما یا سایر مسئولان شوند.

تازه در پایان هم آن دانش‌آموز می‌خواهد در آن مدرسه درس بخواند. آیا می‌تواند در مدرسه‌ای که پدر و مادرش، گله مسئولانش را کرده است، درس بخواند؟ درس هم بخواند، آیا نمره هم می‌گیرد؟ توضیح بیشتر که نیازی نیست؟

والدین می‌توانند به مدارس پول ندهند

از زاویه دیگر این جمله زمانی درست است که کسی به زور از والدین، برای این قبوض، پول بگیرد.

در صورتی که اصلا چنین نیست. والدین اگر بخواهند می‌توانند فرزندانشان در کلاس‌های خاموش درس بخوانند یا در زمستان با لحاف به مدرس بروند. و حتی سعی کنند کلیه‌های فرزندانشان را ورزیده‌تر بار بیاورند. اینکه والدین دوست ندارند این گونه رفتار کنند، مقصر مدرسه است؟

ضمناً قبض تلفن هم فراموش نشود

مورد دیگر این است که مگر همه والدین پول می‌دهند؟ ممکن است فقط همان قبض برق یا گاز میان والدین و مسئولان آن مدرسه رد و بدل شود. به هرحال این روزها کسی پول همراه خودش جایی نمی‌برد.

پیشنهاد می‌شود برای آنکه این وسط بحثی باقی نماند، مدارس قبوض آب و برق و گاز خودشان را برای آموزش و پرورش ارسال کنند. آنها هم لطف کنند همه این قبوض را با هم بپردازند.

ضمناً قبض تلفن هم فراموش نشود.

پایان پیام

کد خبر : 104104 ساعت خبر : 12:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104104
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات