پیش بینی وضعیت هوای کشور در هفته پیش رو

طبق اعلام مدیریت پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، از روز جمعه ۱۳۹۷/۰۷/۲۰ سامانه بارشی جدیدی از نوار شمالی وارد کشور می‌شود و تا اواسط هفته آینده مناطقی از کشور تحت تاثیر آن خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احد وظیفه، مدیریت پیش بینی و هشدار این سازمان، براساس تحلیل نقشه‌های پیش بینی هواشناسی بعدازظهر چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۸ در استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، غرب همدان، دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز و روز پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۹ در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی نمود.

وی افزود: از روز جمعه ۱۳۹۷/۰۷/۲۰ تا اواسط هفته آینده، با گذر موج تراز میانی جو  به همراه نفوذ تدریجی سامانه پرفشار به نوار شمالی کشور،  ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما گاهی رعد و برق در این مناطق پیش بینی می‌شود.

مدیریت پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشورر با توجه به نفوذ تدریجی جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای‌خزر طی جمعه و ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید در  استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، گفت: از اوایل شب، بارش به شرق سواحل و شمال شرق در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی گسترش می‌یابد.

این مسئول با بیان این‌که در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی رگبار و رعدوبرق نیز پیش‌بینی می‌شود، نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر در سواحل شمالی کشور در این روز  هشدار داد و به هموطنان توصیه نمود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری فرمایند.

وظیفه با اشاره به گسترش بارش در روز شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۱ به مناطقی ازغرب و مرکز کشور در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، خاطرنشان کرد: همچنین کاهش ۴-۶ درجه‌ای دما نیز در نوار شمالی و بارش برف در ارتفاعات البرز رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: دربرخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، نیمه غربی اصفهان، غرب سمنان، شرق بوشهر، جنوب یزد، با توجه به رگباری بودن بارشها ،احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.
از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
لازم به ذکر می باشد از اوایل جمعه شب ۱۳۹۷/۰۷/۲۰ تا ظهر شنبه آب‌های دریای خزر مواج می‌باشد از این رو توصیه می‌شود نکات ایمنی هنگام تردد قایق‌های سبک و تفریحی رعایت گردد.
پایان پیام

کد خبر : 103340 ساعت خبر : 8:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103340
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات