ثبت پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی استان قزوین

ثبت پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طی گشت و کنترل محیط بانان منطقه حفاظت شده طارم سفلی در منطقه متوجه لاشه شکار شده یک بزکوهی (کل جوان ) توسط پلنگ می‌شوند.

‌محیطبانان بلافاصله اقدام به نصب دوربین تلهای می‌کنند که موفق به ثبت یک قلاده پلنگ ایرانی می‌شوند.

پلنگ قزوین
پلنگ قزوین

پلنگ ایرانی یکی از حیواناتی است که زیستگاه‌های مناسبی در استان قزوین دارد.

منطقه طارم سفلی در استان قزوین یکی از زیستگاه‌های پلنگ ایرانی است که به تازگی یک پلنگ ایرانی در آن به وسیله دوربین‌های تله‌ای شناسایی شده است.

محیطبانان امید عزت پور، امیر کشاورز حقی و علی محمودی، با دیدن لاشه یک بز کوهی در کنار این لاشه دوربین تله‌ای کار می‌گذارند و از یک پلنگ بزرگ ایرانی تصویربرداری می‌کنند.

ثبت پلنگ ایرانی

پلنگ در استان قزوین
پلنگ در استان قزوین

استان قزوین یکی از ایستگاه‌های امن حیات وحش ایران است.

این استان در مجاورت البرز قرار دارد و از اقلیمی متنوع بهره می‌برد. سال‌های گذشته همواره پلنگ ایرانی در این استان شناسایی شده است و به نظر می‌رسد که پلنگ زیستگاه خوبی در استان قزوین دارد.

همچنین انواع و اقسام پرندگان و خرس ایرانی در این استان زندگی می‌کنند محیط‌بانان این استان به خوبی مناطق چهارگانه محیط زیست را زیر نظر دارند.

طارم سفلی

بخش طارم سفلی به مرکزیت شهر سیردان یکی از بخش‌های شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است.

بخش طارم سفلی از شمال با استان زنجان از جنوب با شهر لوشان و از شمال شرقی با شهر بادی منجیل …همچنین روستاهای اورکن کرد و سیاهپوش قطب اقتصادی طارم هستند. روستای چوبه نیز با دارا بودن آب و هوای خوب و طبیعت بکر و آبشارهای متنوع از بهترین روستاهای این بخش است.

باغ های انبوه، گسترده و چشم نواز زیتون و انار،طبیعت بکر مناطق ییلاقی،چمنزارهای وسیع و مناطق جنگلی، چشمه سارها و آبشارهای دیدنی در دل کوهستان ها، حضور عشایر و دریاچه سد منجیل، تنوع اقوام، روستاهای پلکانی، زیستگاه پلنگ ایرانی به همراه قلعه سمیران مربوط به دوره ساسانی و وجود محوطه های پیش از تاریخ همگی از جمله جاذبه های گردشگری وسیع ترین بخش استان قزوین به شمار می‌روند که نشان از پیوند تاریخ و طبیعت در این منطقه است.

پایان پیام

کد خبر : 105450 ساعت خبر : 9:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105450
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات