جزیره کیش و بازار لاکچری

جزیره کیش و بازار لاکچری

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بازار جزیره کیش روزهای سختی را سپری می‌کند.

این روزها اجناس در بازار جزیره کیش، آنقدر گران هستند که کمتر کسی هوس خرید در جزیره کیش به سرش می‌زند. شاید باورکردنش سخت باشد، اما بسیاری از اجناس را در تهران و شهرهای بزرگ می‌شود ارزان‌تر از کیش خرید. گرانی درهم تاثیر خود را بر بازار کیش گذاشته است.

این بازار که فصل پررونقش در تعطیلات نوروز و پاییز و زمستان است، حالا روزهای کم‌رونقی را تجربه می‌کند.

فروشندگان جزیره کیش همه از تاثیر گرانی درهم بر اقتصاد این جزیره می‌گویند. برخی کالاها آنقدر گران شده که بعد از تمام‌شدن، مغازه‌دارها دیگر آن‌ها را خرید نکرده‌اند.

رکود و گرانی

فروشندگان عطر و لوازم آرایشی دوران پر از رکودی را سپری می‌کنند. وسایل برقی و صوتی و تصویری سر به فلک گذاشته است و حتی قیمت غذا در این جزیره نسبت به سال‌های گذشته گران‌تر شده است. گران شدن قیمت هواپیما و تلاطم بازار ارز، این جزیره را از رونق خارج کرده است. جزیره کیش، شاید یک دهه است که تحول آنچنانی به خود ندیده است. البته همچنان ساختمان‌سازی در این جزیره ادامه دارد، اما با کندی پیش می‌رود.

جزیره کیش و بازار لاکچری

جزیره کیش، این روزها یک جزیره لاکچری است، یعنی فقط کسانی می‌توانند در آن خرید کنند که قدرت خرید اجناس لاکچری یا مثلا فرچه مسواک برقی ۹۰ هزار تومانی را داشته باشند.

مردم عادی، کارمندان و طبقه متوسط اگر می‌خواهند به جزیره پیش بیایند، فقط باید از ساحل آن استفاده کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند و فکر خرید را از سر بیرون کنند.

البته همچنان بازار چینی‌ها و بازار عرب‌ها پر از تردد مردم است، اما در برخی از پاساژهای جزیره کیش به آسانی نمی‌توان خرید کرد.

این جزیره این روزها دوران پررکودی را تجربه می‌کند و به نظر می‌رسد با این وضع تحریم‌ها و این قیمت دلار و درهم فعلا نمی‌توان انتظار داشت که کیش تبدیل به قطب گردشگری خلیج فارس شود. این آرزو یک آرزوی دور و شاید دست‌نیافتنی برای این جزیره و مردم ایران است.

Kish is an island in the Persian Gulf, off the southern coast of Iran

پایان پیام

کد خبر : 106457 ساعت خبر : 12:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106457
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات