زلزله تهران و هشدارهای ابدی مسئولان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهر تهران چندین سال است که در سایه ترس از زلزله قرار گرفته است. مردم این پایتخت پرجمعیت سال‌هاست به زیر سایه و استرس زلزله زندگی می‌کنند و هر لحظه افراد زیادی با این ترس دست و پنجه نرم می‌کنند، اما مهم اینجاست که در این میان مسئولان چه کاری را انجام می‌دهند و چه تدبیری برای مردم می‌اندیشند؟

آن‌ها دائم از طریق رسانه‌های مختلف اعم از رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و… در حال هشداردادن به افراد مختلف هستند.

مثلا به تازگی یکی از مسئولان هشدار داده است و گفته ۱۱ بیمارستان در تهران در خطر قرار دارند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرده که ۱۱ بیمارستان در تهران روی پهنه گسل‌های اصلی واقع شده‌اند که باید آسیب‌پذیری آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وظیفه مسئولان بعد از هشدار زلزله تهران

ما از طریق این تریبون از این مسئول محترم کمال تشکر را داریم که بدین وسیله به افراد کثیری هشدار داده، اما در این میان عمل را چه کسی باید انجام دهد؛ یعنی چه کسی باید این‌ها را ارزیابی کند و این بیمارستان‌ها را مورد بررسی و ایمن‌سازی قرار دهد؟

این موضوع مهم که وظیفه مردم نیست، بلکه خود مسئولان باید در رسانه‌ها یکدیگر را خطاب قرار دهند و به جای این‌که دائم هشدار دهند و مدام یادآوری کردهو اعلام خطر کنند، باید دست به کار شوند.

شاید چند لحظه دیگر در تهران یک زلزله بزرگ رخ دهد و ۱۱ بیمارستان در چند ثانیه از لیست بیمارستان‌های پایتخت خارج شوند، آن وقت باید دید مجروحان بازمانده از زلزله باید به کجا مراجعه کنند. سالیان زیادی است که برخی از مسئولان به هشدار دادن عادت کرده‌اند.

ما مسئولی که فقط هشداردهنده می‌دهد را نمی‌خواهیم، ما مسئولی می‌خواهیم که این موضوع را جدی گرفته و به‌جای هشدار، عمل کند و کارها را یکی پس از دیگری سر و سامان دهد.

پایان پیام

کد خبر : 106331 ساعت خبر : 10:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106331
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات