قدرت خرید کارگران و عاقبت این قشر زحمتکش

قدرت خرید کارگران قبلا هم چندان نبود و نمی‌توانستند بسیاری از مایحتاج روزمره زندگی خود را به راحتی تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارگران قبلا هم قدرت خرید چندانی نداشتند و نمی‌توانستند بسیاری از مایحتاج روزمره زندگی خود را به راحتی تهیه کنند، اما حالا نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خبر داده که قدرت خرید کاگران از سال گذشته تا به امروز یک میلیون و صد و هشتاد هزار تومان کاهش یافته است.

این کاهش چشمگیر بیش از پیش فشار اقتصادی را بر این قشر زحمتکش جامعه ما تحمیل می‌کند. کارگران در هیچ دوره‌ای قدرت خرید زیادی نداشتند و زورشان به خرید بسیاری از اجناسی معمولی که در خانه‌ها نیاز بوده، نمی‌رسیده است.

قدرت خریدی که همیشه کم بود

آن‌ها هیچ وقت نتوانسته‌اند جنس لاکچری مانند پسته، گردو، بادام، آجیل، میوه‌های گرانقیمت و… بخرند و نتوانسته‌اند در مدت زمان کوتاه وسایل سطحی و اولیه منزل خود را عوض کنند یا چند نوع کفش، شلوار، پیراهن و یا کاپشن داشته باشند.

آن‌ها هرگز نتوانسته‌اند در طول سال چند بار مسافرت بروند و برای چند روز هم که شده در کار خانواده‌شان خوش باشند و به استراحت بپردازند. بسیاری از آن‌ها هرگز نتوانسته‌اند در طول زندگی خود حتی یک بار ماشین داشته باشند، حتی برخی از آن‌ها موتور هم ندارند یا اگر هم موتوری داشته‌اند، آن را قسطی تهیه کرده‌اند.

حالا ببینید و مقایسه کنید چه بلایی بر سر این زندگی کارگری می‌آید که یک فشار یک میلیون و صد و هشتاد هزار تومانی هم بر آن وارد شود. به نظر شما دیگر چه چیزی از آن زندگی باقی می‌ماند و به عبارت ساده‌تر به چه طریق می‌توان آن زندگی را ادامه داد؟

دولت و حاکمیت بیش از پیش باید طبقه کارگر را دریابد. این طبقه در طول سالیان گذشته فشارهای زیادی را متحمل شده و شاید بیش از این نتواند فشار را تحمل کند. در این دوران که دلار گران شد و اجناس گران شده‌اند و بعد دلار ارزان شد و اجناس همچنان گران مانده‌اند، زندگی کارگران بیش از هر قشر دیگری در جامعه در خطر از هم فروپاشیدن است. باید کارگران را دریابیم.

پایان پیام

کد خبر : 106345 ساعت خبر : 10:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106345
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات