مشکلات نانوایی یکی دو تا نیست

متاسفانه نانوایی در ایران مشکلات عدیده‌ای دارد؛ گرانی از یک طرف، غیربهداشتی بودن از یک طرف و کوچک شدن نان از طرفی دیگر باعث می‌شود تقابل میان مشتری و شاطر بیش از گذشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خاتمی، نماینده زنجان خبر داده است که در سال‌های اخیر کیفیت نان در سطح کشور کاهش یافته است. او ادامه داده امروز با شرایط اقتصادی سختی در کشور مواجه هستیم و در چنین شرایطی مطالبه نان باکیفیت از نانوایی‌ها بی‌انصافی است.

باید گفت در این سال‌ها نه فقط کیفیت نان که کمیت نان نیز کاهش یافته و نان‌ها هر روز کوچک‌تر از دیروز می‌شوند و با این‌که نانوایی‌ها وزن چانه نان را روی در و دیوار چسبانده‌اند، اما هرگز به آن عمل نمی‌کنند.

مشکلات نانوایی یکی دو تا نیست

این روزها نانوایی‌ها مشکلات بسیاری دارند و فارغ از بحث کیفیت و کمیت نان، بسیاری از آن‌ها حتی بهداشت را که از واجبات است هم رعایت نمی‌کنند. نانی که در بسیاری از نانوایی‌های ایران به دست مردم می‌رسد، نانی غیربهداشتی است.

حتی اگر شاطر دستکش هم در دست داشته باشد، با همان دستکش باز از مردم پول می‌گیرد و با همان دست چانه می‌گیرد و با همان دست نان را از تنور درمی‌آورد.

متاسفانه نانوایی‌ها در ایران مشکلات عدیده‌ای دارند؛ گرانی از یک طرف، غیربهداشتی بودن از یک طرف و کوچک شدن نان از طرفی دیگر باعث می‌شود تقابل میان مشتری و شاطر بیش از گذشته باشد.

شاید به همین خاطر است که صفوف نانوایی در ایران همیشه سرشار از بحث‌های سیاسی است و همیشه هستند کسانی که با غر وارد صف نانوایی می‌شوند و با داد و بیداد این صف را ترک می‌کنند.

دعوای میان مشتری و شاطر، دعوای جدیدی در نانوایی‌های ایران نیست، اما با وضع موجود این دعوا و مرافعه می‌تواند بیشتر هم بشود. اصرار بیش از حد شاطرها بر دادن نان کنجدی به مردم و اصرار مردم برای گرفتن نان ساده از آن‌ها، باعث می‌شود که بسیاری از مواقع میان مشتری و شاطر و نانوا بگو مگو ایجاد شود. صفوف نانوایی با رونق اقتصادی، غیرسیاسی، آرام، بهداشتی و ارزان می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 106350 ساعت خبر : 11:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106350
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات