پوشش در دانشگاه آزاد و سری که تکان می‌خورد

پوشش در دانشگاه آزاد و سری که تکان می‌خورد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: گاهی خبرهایی می‌شنویم و می‌خوانیم که تنها کار مفیدی که می‌توانیم انجام بدهیم این است که سری به علامت تاسف تکان دهیم.

از سوی دیگر برخی هم در پست‌هایی نشسته‌اند که وقتی بیکار می‌شوند، بحران تولید می‌کنند.

بسیاری از بحران‌هایی که در جامعه می‌بینید با یک مدیریت مناسب در نطفه خفه می‌شدند و یا اصلا به وجود نمی‌آمدند.

جنجال اقدام اخیر دانشگاه آزاد در مورد پوشش دانشجویان هم از این دست اقدامات است.

این دانشگاه پوشیدن لباس راحتی را ممنوع کرده است. بر اساس این دستورالعمل پوشش آقایان باید پیراهن آستین بلند و شلوار ساده و رسمی با رنگ ساده باشد. لازم است اندام مرد نیز در حد متعارف پوشیده باشد یعنی نازک، بدن‌نما و چسبان نباشد.

پوشش بانوان هم چادر با استفاده از مانتوی مناسب، شلوار و مقنعه یا روسری با رنگ متعارف و جوراب و یا پوشش مانتوی زیر زانو- آستین بلند، یا شلوار و مقنعه و با رنگ متعارف و جوراب باشد.

اصلا با موضوع درست و غلط این نوع پوشش نیست. اگرچه اینگونه دستورالعمل‌ها نماد دخالت در امور شخصی افراد است.

پوشش در دانشگاه آزاد

ولی موضوع این است که آیا دانشگاه هزاران مشکل ساختاری خود را حل کرده است که حالا نوبت به پوشش دانشجویان رسیده است؟

دانشگاه آزاد از سال‌های دور مشکلات زیادی را در همه زمینه‌ها مثل آموزش داشته است. در این سال‌ها که مدریت آن تغییرات اساسی کرد هم بسیاری از اساتید باتجربه و کارآمد کنار گذاشته شدند.

آموزش در این دانشگاه در سطح پایینی انجام می‌شود و متاسفانه تبدیل به مرکزی برای تولید مدرک شده است و نه تولید علم.

با این مشکلات و مشکلات دیگر حالا مدیران این دانشگاه با تصمیمات شتابزده علاوه بر سختگیری‌های بی‌دلیل به دانشجویان، خوراک خوبی برای فشارهای خارجی تهیه می‌کنند.

کاش مدیران این دانشگاه یک‌بار دیگر به کار خود فکر کنند و همه جوانب آن را بسنجند. آنوقت است که خواهند فهمید دلیلی برای ساختن این همه جنجال نبوده است.

پایان پیام

کد خبر : 105148 ساعت خبر : 11:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105148
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

پیشنهاد میدم در مورد مدارس سما وابسته به دانشگاه آزاد (از هر طرف آزاد) هم یک تحقیقی بفرمایید که در شهرستان ها با تعویض رییس دانشگاه، رییس مدارس سما هم پارتی بازی تغییر میکند و به نوبت مدیر مدرسه و پس از آن اخراج ۶۰_۷۰درصد معلمان و آوردن پارتی های بی تجربه. از این ها گذشته حتی برای جلوگیری از بریز و بپاش، در مقابل شهریه ای که میگیرند، جایزه به نفرات برتر هم نمیدهند چه برسه به کسانی که رتبه آورده باشند. واقعا تاسف آوره.
معلمان کارآمد مدرسه اخراج شدند و بعضیاشون هم حتی مدرسه پیدا نکردند و بیکارند.

اصلا معلمای حق التدریسی مدارس غیردولتی حقوقی به مراتب پایین تر از مغلمان استخدامی دارند. نه فقط سما که تمامی مدارس غیرانتفاعی.