اختلاف طبقاتی در کباب رستوران

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد اعلام کرد: «اخیراً مواد اولیه به شدت افزایش قیمت داشته‌است. در چهار ما اخیر رستوران‌داران در حال زیان‌دهی بوده‌اند و اگر این روند ادامه یابد مردم نخواهند توانست غذای سالمی را در رستوران‌ ها پیدا کنند».

این خبر در حالی منتشر شد که بعد از چند روز یک رستوران در یزد شناسایی گردید که کباب گوزن و آهو عرضه می‌کند.

البته محیط زیست یزد به عرضه این کباب واکنش نشان داده و گفته است: «عرضه کباب گوزن و آهو غیرمجاز نیست. چون گوشت این حیوانات وحشی از واحد تکثیر و پرورش حیات وحش یزد تهیه می‌شود که دارای مجوز و تحت نظارت ادراه کل حفاظت محیط زیست استان است».

تصور نکنید که این اخبار ضد و نقیض هستند. اگر عده‌ای به علت افزایش قیمت گوشت و برنج و روغن به رستوران نمی‌روند. عده‌ای دیگر آنقدر به دنبال کباب آهو و گوزن هستند که اداره محیط زیست استان یزد واحد تکثیر و پرورش حیات وحش راه انداخته‌است تا تقاضا برای کباب آهو را جوابگو باشد.

زیاده خوری در کباب گاو رستوران

البته تقصیر خودمان است. در یک شهر هی رفتیم رستوران و کباب گاو خوردیم و بعد در شهر دیگر از حیات وحشمان محافظت کردیم و آن را نخوردیم.

تا اینکه گوشت گاو در یک شهرکمیاب و گران شد. در عوضش در شهر دیگر آهوها و گوزن‌ها زیاد شدند و از سر و کول اداره محافظت از حیات وحش بالا رفتند.

آنها هم چاره‌ای نداشتند تا در شهری که کمبود است موجز رستوران‌ها را ابطال کنند و در شهری که انباشتگی وجود دارد، مجوز رستوران بدهند تا آهو و گوزن کباب کنند.

اصلاحات در کرج

از این‌ها گذشته، در شرایطی که اخبار اتحادیه رستوران‌داران با اخبار اداره محیط زیست بدجوری بهم گره خورده‌است، ناگهان رستورانی در کرج تصمیم می‌گیرد در این نوع از اتصالات نقشی را ایفا کند. به این ترتیب که یک کروکودیل از رود نیل می‌آورد در رستورانش.

بعد از این واقعه چون کرج نه کمبود داشته است و نه انباشتگی، اداره محیط زیست البرز به سرعت به رستوران مورد نظر می‌رود و قبل از اینکه کروکودیل خورده شود، آنرا به کلینیک حیات وحش پردیسان منتقل می‌کند.

البته به دلیل انتقال کروکودیل به کلینیک، شاید خوردگی جزیی برای کروکودیل رخ داده باشد که جزئیات ارائه نشده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 104987 ساعت خبر : 11:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104987
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات