برجام و فاصله بین دو بارداری

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد فاصله زمانی ایده‌آل بین دو بارداری حداقل یک سال است.

به گزارش ایسنا، زنانی که تصمیم دارند در دهه ۳۰ و ۴۰ سالگی عمر خود صاحب فرزند شوند اغلب در مورد فاصله زمانی مناسب بین بارداری‌ها تردید دارند. پزشکان معمولاً فاصله ۱۸ تا ۲۴ ماه را بین دو بارداری توصیه می‌کنند. هرچند، خطر بارداری، با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند.

مراقب قحطی‌ها باشید

 البته از نظر ما بهترین زمان برای بارداری، فاصله زمانی این قحطی شیرخشک تا قحطی بعدی آن است.

به‌عبارتی شما باید بارداری‌تان را با مسئولین کشور هماهنگ کنید. بهترین فاصله برای بارداری به روایت آمار از قبول برجام تا فاصله تحریم‌های جدید آمریکا و به‌هم زدن برجام است.

اگرچه شاید ازنظر مالی گشایش زیادی را احساس نکرده‌باشید اما از نظر روانی آرامش بیشتری دارید و برای خرید دو بسته پوشک قرار نیست به اختلاس یا فروش سرمایه‌هایتان فکر کنید.

بهترین زمان برای بارداری وقتی است که احساس کنید هر دو روز یکبار درباره سرنوشت اقتصادی‌تان دچار شک و شبهه نمی‌شوید.

چانه زنی بر سر افزایش دوران بارداری

پیشنهاد ما این است که پژوهشگران کشور روی پروژه نگه داشتن بچه بیشتر از موعد مقرر در رحم مادر تا ایجاد ثبات اقتصادی تمرکز کنند. پروژه‌هایی از این دست می‌توانند جان ما و فرزندنمان را نجات دهد.

خارجی‌ها تز ندهید

بهترین زمان برای بارداری را از خودتان باید بپرسید نه از محققان کانادایی و آمریکایی و سازمان بهداشت جهانی.

آن هم در حالی‌که آن‌سوی دنیا نشسته‌اند و شعارهای رنگی می‌دهند. ما از همین تریبون آنها به چالش بارداری در کشورم ایران دعوت می‌کنیم.

از آنها می‌خواهیم سری به بیمارستان‌ها و بخش مراقبت از نوازدان بزنند و آمار همه نوزادانی که در انتظار دارو برای تکمیل دستگاه تنفسی هستند را هم رسانه‌ای کنند. البته بعد از این می‌توانند ما را متهم به توهم توطئه کنیند و شعارهای گل درشت هم بدهند.

پیچاندن صورت مسئله تحریم دارو و غذا

در رأس شعارهایشان هم حتماً بگویند که غذا و دارو جز تحریم‌ها نیست. فقط لطفا حین شعار دادن به خانواده‌های چشم‌انتظاردارو و غذا هم راهکار بدهند و بگویند چگونه این مبادلات را باوجود بسته بودن همه شاهراه‌های مبادله ارزی باید انجام دهند؟!

پایان پیام

کد خبر : 105979 ساعت خبر : 9:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105979
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات