تحریم‌ های آمریکا شامل دارو نیز می‌شود

تحریم‌ های آمریکا شامل دارو نیز می‌شود

به گزارش پایگاه خیری گلونی،بحث بر سر دارو و تحریم در فضای مجازی داغ است.

عده‌ای می‌گویند تحریم شامل دارو نمی‌شود و عده‌ای این حرف را قبول ندارند.

صدرا محقق در یک رشته توییت نوشت:

مسوولان دولت ترامپ ادعا می‌کنند تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل دارو نمی‌شود و عده‌ای هم به زبان فارسی همین را در توییتر، تلگرام و اینستاگرام تکرار می‌کنند. این ادعا واقعیت دارد؟

در این رشته توییت با استناد به گزارش‌های رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی موضوع را بررسی می‌کنیم.

تحریم‌ های آمریکا شامل دارو نیز می‌شود

١_دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه در حکم پرونده شکایت ایران از آمریکا به دلیل بازگشت تحریم‌ها اعلام کرد؛ تحریم‌ها به دلیل ایجاد مانع برای صدور اقلام بشردوستانه -مانند دارو- جان مردم ایران را به خطر انداخته. دیوان لاهه از آمریکا خواست موانع را برطرف کند.

٢_گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی درباره اثر تحریم بر سلامت عمومی مردم ایران (انتشار آبان۹۷):

«نمی‌شود تهیه دارو را از تحریم‌های اقتصادی جداکرد و هر بحران اقتصادی نیز به صورت مستقیم روی سلامت و دسترسی مردم عادی به خدمات بهداشتی و درمانی تاثیر منفی می‌گذارد»

٣_گزارشگر ویژه سازمان ملل: ساختار فعلی تحریم‌ها واردات کالاهای بشردوستانه را برای ایران ناممکن می‌سازد ‌و می‌تواند به دلیل کاهش ذخیره دارویی بیمارستان‌ها منجر به مرگ‌ خاموش و بی‌صدای بیماران بشود.

۴_ گزارش سازمان «صلح عدالت و حقوق‌بشر» از نهادهای مشاور سازمان ملل درباره تاثیر تحریم‌ها بر سلامت مردم. در صفحه۲۰ این گزارش آمده:

«تحریم‌ها ناقض حقوق‌بشر ایرانیان است و شواهد نشان می‌دهد برای مردم ایران مانند یک نسل‌کشی بی‌صدا، مداوم و پنهانی عمل می‌کنند.»

۵_گاردین: دیپلمات‌های اروپایی از آمریکا درخواست کردند لیست سفیدی در اختیار بانک‌ها قرار دهند تا معاملات دارویی از این طریق انجام شود اما مقامات آمریکایی قبول نکردند و به اروپایی‌ها گفتند: «ایرانیان باید زجر بکشند، آنها باید فشار تحریم‌ها را کامل حس کنند»

پایان پیام

کد خبر : 105746 ساعت خبر : 11:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105746
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات