تصاویر برخورد مسئولان با مردم سریال ساختگی است

از کجا معلوم تمام این تصاویری که از برخورد مسئولان با مردم دیده شد، مربوط به سریال‌های تلویزیونی نیست؟

پایگاه خبری گلونی، معین بادپادر فضای مجازی تصاویری منتشر شده است با عنوان «اولین تصاویر قتل خاشقجی». این در حالی است که بررسی‌ها نشان داده است که این تصاویر متعلق به یک سریال فرانسوی است!

اینکه ماجرای قتل خبرنگار منتقد عربستانی تا چه میزان خوراک برخی از فعالان فضای مجازی را جور کرده است پدیده عجیبی است. به طوری که انگار برخی از کاربران در حال رمزگشایی از یک سریال تلویزیونی همچون سریال لاست (در همان دوران اوجش) هستند که با انتشار هر قسمت یا شروع هر فصل جدید، بر هیجان طرفدارانش افزوده می‌شد! ظاهرا همین هیجان و تشنگی بازار این خبرها موجب شده است تا برخی در جستجویشان به این نتیجه برسند که می‌توان تصاویر یک سریال را با عنوان واقعیت به خورد مخاطبان داد.

شبیه سازی است

احتمالا پیش خودشان هم گفته‌اند که «درست است که واقعی نیست، اما با توجه به جزئیات مطرح شده، یک همچین چیزی بوده است». بنده هم با آنها هم نظرم و معتقدم همانطور که برخی از مستندسازان دست به سناریونویسی و بازسازی صحنه‌های تاریخی می‌زنند، چه اشکالی دارد از آرشیو موجود استفاده کنیم، بدون آنکه حتی یک ریال هم هزینه کرده باشیم. فقط می‌ماند اینکه مخاطب از همان ابتدا نمی‌داند این تصاویر ساختگی است که از اهمیتی برخوردار نیست. بعدا خودش سر فرصت متوجه می‌شود. اگر هم هیچ وقت پی نبرد که دیگر مشکل از خود اوست.

برخورد مسئولان ساختگی است

بعید نیست در روزهای آینده، تصاویری از سریال‌های دیگر هم به اسم اتفاقات واقعی در فضای مجازی بازنشر شود. اصلا شاید برخی از مسئولان هم تصاویر همین سریال‌ها دیده بودند که نگاهشان با برداشت ما از وضعیت اقتصادی تا حد زیادی اختلاف داشت و البته دارد! شاید هم دیالوگ‌های معروفشان را هم از همان سریال‌ها برداشته باشند. هرچند که احتمالا نتیجه سریال را شاهد نبودند. اصلا از کجا معلوم تمام این تصاویری که از برخورد مسئولان با مردم دیده شد، مربوط به سریال‌های تلویزیونی نیست؟

پایان پیام

کد خبر : 106424 ساعت خبر : 11:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106424
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات