جوانان قبل از مدیریت باید شاغل باشند

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی:  آقای روحانی در جلسه دولت خواستار از عهده گرفتن مدیریت توسط جوان‌ها شده و گفته است:

جوان‌ها باید بیایند و مدیریت‌ها را به عهده بگیرند. نسل جوان، مدیران آینده کشور هستند و لیاقت‌های بسیار خوبی دارند. در هیأت وزیران هم هر کجا از نیروی جوان‌تر استفاده کردیم، نه تنها پشیمان نشدیم، بلکه راضی و خشنود هستیم.

اگرچه اخذ این تصمیم و اعتماد به جوانان کمی دیر صورت گرفته اما باز هم من به عنوان یک جوان از این‌که چنین اظهار نظری بشنوم خوشحال می‌شوم اما در کنار این خوشحالی که مثل خوشحالی‌های دیگر جوانان دوامی ندارد چندین سوال شکل یک ابر بالای سرم شکل می‌گیرد.

خب آقای رئیس جمهور قبول که جوان‌ها مدیریت را بر عهده بگیرند اما به نظر شما اولین قدم برای اجرای چنین تصمیمی که می‌فرمایید این نیست که جوان حداقل یک شغل داشته باشد؟

در حال حاضر آمار نشان می‌دهد تعداد زیادی از جمعیت جوان و فعال کشور ما یا اصلا شغل ندارند یا با مدرک دانشگاهی مشغول اداره یک سوپر مارکت، موبایل فروشی، سی‌دی فروشی و چنین کارهای مشابهی هستند.

یعنی این‌طور بگویم خیلی زیاد بخواهید روی مدیریت جوان‌ها حساب کنید این حیطه مدیریت از همان کسب‌‌و‌کارهایی که در بالا اشاره کردم تجاوز نمی‌کند.

بازنشسته چند شغله و جوان بیکار

الان اوضاع طوری شده پدر و مادرهای بازنشسته شغل‌های دوم و سوم دارند و جوان‌ها بیکار در خانه نشسته‌اند.

درست است که استفاده از نیروی جوان و کارآمد تاثیر زیادی بر اداره کردن امور خواهد داشت. و البته که اگر درست این تصمیم اجرایی شود نتایج خوبی به بار می‌دهد اما پیش از هرچیزی باید بستر مناسب برای فعالیت جوانان در جامعه فراهم شود.

به نیروی جوان و کم سابقه اعتماد شود تا او هم بتواند در مسیر ترقی قرار بگیرد.

در حال حاضر استخدام در بسیاری از ارگان‌های دولتی و غیردولتی یا اصلا فراهم نیست یا نیازمند سابقه کار طولانی است. قبول دارم کار کردن با نیروی کار باتجربه ریسک کم‌تری دارد ولی فراموش نکنیم هر فرد باتجربه‌ای روزی از صفر شروع کرده است.

دولت اگر بر نیروی جوان و کارآمد سرمایه‌گذاری کند بدون شک به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

خلاصه که اگر این خشنودی از به کار گرفتن نیروی جوان حقیقی است باید به زودی تاثیرش را بر وضعیت اشتغال جوانان ببینیم.

پایان پیام

کد خبر : 106121 ساعت خبر : 10:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106121
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات