حمید هیراد و جواب‌های غیرقانع‌کننده‌اش در حالا خورشید

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: حمید هیراد روز ۱۹ آبان در گفتگوی زنده برنامه حالا خورشید شرکت کرد و به سوالات رشیدپور و مردم پاسخ داد.

جواب‌های صریح حمید هیراد

اغلب جواب‌های حمید هیراد، اگرچه صریح و به‌لحظه اما بیشترشان غیرقانع‌کننده بودند. او چندبار در توجیه کارش گفت «فلان اتفاق به‌خاطر جوانی و بی‌تجربگی‌ام افتاد».

این پاسخ، زمانی مردم را قانع می‌کند که فقط برای یک‌بار گفته شود. باید از حمید هیراد بپرسیم آیا قرار است بعد از هر اشتباهش از همین جواب تکراری استفاده کند؟

وقتی راجع‌به ترکیب ترانه دیگران بدون ذکر نامشان و پلی‌ بک کنسرت شیراز، می‌گوید «کم‌تجربه بودم»، توقع دارد از او بپذیریم؟

فاصله این دو اتفاق مگر چند‌وقت بوده؟ حالا آیا به پختگی رسیده و دیگر انقدر گل‌درشت اشتباه نمی‌کند؟

نمی‌دانستم کافی نیست

حمید هیراد در پاسخ به سوال رشیدپور، مبنی‌براینکه «چرا فردای همان شب، از مردم به‌خاطر پلی بک عذرخواهی نکردی»، گفت: «ترسیدم و نمی‌دانستم بعد از آن هجمه‌های سنگین باید چکار کنم».

تعجب‌آور است که چطور یک خواننده جوان برای رسیدن به شهرت، از ده‌ها نفر مشورت می‌گیرد، اما برای ارتقای کیفیت کار و جلب نظر مخاطبانش (آن‌هم وقتی که اشتباه کرده است)، از هیچ‌کسی مشورت نمی‌گیرد.

اینکه می‌گوید «نمی‌دانستم» اصلاً کافی نیست.

درسی که حمید هیراد یاد نمی‌گیرد

متأسفانه هیراد بعد از اشتباه بزرگ «سرقت ادبی»، واکنش‌ها و انتقادات مردم را فراموش کرده است.

درسی که حمید هیراد یاد نمی‌گیرد این است که نمی‌داند هر اشتباهی، مسئولیت و هزینه‌های خودش را دارد.

اگر او می خواهد یک خواننده مسئولیت‌پذیر باشد، نباید درس‌هایی که از شکستش می‌گیرد را فراموش کند. بهتر است این انتظار را کنار بگذارد که مردم، «مدام» باید ببخشند چون به‌گفته خودش او اول راه است!

شرایط یک عذرخواهی درست

شرط اول دلجویی، پذیرش و اعتراف اشتباه است. که همگی آن را با عنوان «عذرخواهی کلامی» می‌شناسیم.

قدم بعدی، جبران اشتباه است تا کسانی که حقی از آنها ضایع شده، راضی شوند. هیراد با اجرای زنده کنسرت، می‌تواند از مردم شیراز دلجویی کند.

اما یک شرط اصلی را نباید فراموش کند. «تکرارنکردن اشتباه» هم لازمه یک عذرخواهی درست است. اینکه او پشت‌سر‌هم اشتباه کند و با اعتماد‌به‌نفس کامل بگوید «من نیمه پر لیوان را می‌بینم»، دلخوری‌ها را بیشتر می‌کند و ممکن است مخاطب با خودش بگوید نکند رفتاری که از هیراد می‌بینم سبک همیشگی اوست؟

حمید هیراد و جواب‌های غیرقانع‌کننده‌اش در حالا خورشید

به‌طورکلی جواب‌های هیراد را می‌توان غیرقابل‌قبول دانست. جمله‌اش در‌پاسخ به سوال «عادت کردی شعرها را به‌هم بچسبانی؟»، هم یکی از همان پاسخ‌های عجیب بود و با صراحت کامل گفت: «این کار، ترکیب وزنی خوبی در آهنگ ایجاد می‌کند».

لازم است حمید هیراد بداند این‌طور جواب دادن، الزاماً معنی شفاف بودن و صداقت نمی‌‌دهد. او بعضی از جواب‌هایش را باید برای خودش نگه دارد و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به مردم بدهد.

حمید هیراد در حالا خورشید

پایان پیام

کد خبر : 105941 ساعت خبر : 7:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105941
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات