شباهت فوتبال و خودروسازی و دخالت دولت

دخالت دولت در این باشگاه‌ها، بیشتر شبیه دخالت دولت در صنعت خودروسازی است که با هر ضرب و زور، باز هم هشتش گروی نهش است و همیشه هم طرف دعوا، از دولت طلبکار است.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپامدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفته است این باشگاه را با ۸۰ میلیارد تومان سود تحویل مسئولان می‌دهیم.

به نظر ما که نه تنها این باشگاه که همه باشگاه‌های دیگر را همین الان به بخش خصوصی واگذار کنند هم دیر است. البته حالا که مدیرعامل پرسپولیس گفته است با سود تحویل مسئولان می‌دهد، بد نیست مسئولان صبر کنند تا به محض دریافت باشگاه با سود، فورا آن را واگذار کنند تا با قیمت بهتری به فروش برسانند.

بودجه عمومی

اغلب باشگاه‌های ایران معمولا بدون هیچ ضابطه‌ای از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند و همیشه هم اعداد و ارقامی شنیده می‌شود که از دید همه عجیب است. بحمدالله هر شرکت و ارگانی هم برای خودش تیم فوتبال راه اندازی کرده است! از جمله مجموعه‌ای که کارگرانش همین چند روز پیش به دلیل نگرفتن حقوق عقب افتاده و در اعتراض به قراردادهای کلان، صدایشان بلند شده بود.

خصوصی سازی خیالی

خصوصی سازی باشگاه‌های ایران سال‌هاست مطرح می‌شود و گاهی اوقات تا جایی پیش می‌رود که انگار از فردا صبح قبل از طلوع خورشید، دو باشگاه مهم پایتخت خصوصی می‌شوند. اما معلوم نیست آن شب چه اتفاقاتی می‌افتد که دقیقا از همان فردا انگار کل سیستم به تنظیمات کارخانه بازگشته است. جالب اینجاست که هر مرتبه، کمک مالی دولت برای سرپا نگه داشتن آنها بیش از قبل می‌شود.

شباهت فوتبال و خودروسازی

دخالت دولت در این باشگاه‌ها، بیشتر شبیه دخالت دولت در صنعت خودروسازی است که با هر ضرب و زور، باز هم هشتش گروی نهش است و همیشه هم طرف دعوا، از دولت طلبکار است که چرا هیچ کاری برایشان نمی‌کند! آخر سر هم مشخص نیست چرا برای میز و صندلی مدیریت همین صنایع، این همه جنجال و اصرار برای ماندن و ترک نکردن پست وجود دارد!

وقتی هم که به وضعیت مالی این شرکت‌ها نگاه می‌کنیم و آنها را کنار شرکت‌های خصوصی بسیار کوچکتر قرار می‌دهیم، احساس می‌کنیم یک جای کار می‌لنگد. حالا کجای کار، انشاءالله که از مدیریتشان نیست.

کد خبر : 106428 ساعت خبر : 11:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106428
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات