پیامک بسته حمایتی تکذیب شد

به نظر می‌رسد درباره موضوعی با این درجه از اهمیت یعنی بسته حمایتی دولت هنوز بین برخی از مسئولان اتفاق نظر وجود ندارد.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپاماجرای بسته حمایتی دولت و افرادی که مشمول این طرح می‌شوند، بار دیگر بهانه و ابزاری در اختیار سودجویان و کلاهبرداران قرار داده است. به طوری که با روش‌هایی از جمله ارسال پیامک از مردم خواسته‌اند شماره کارت و رمز کارت خودشان را به آن سامانه ارسال کنند.

مسئولان پلیس و وزارت کار و رفاه اجتماعی در سخنانی نسبت به این پیامک‌های مشکوک هشدار دادند و از مردم خواستند مراقب باشند.

تکذیب شماره پیامک

اما عجیب این است که در ابتدا شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ برای اطلاع از مشمول بودن خانواده ها اعلام شد. اما پس از ساعتی از طرف وزارت کار و رفاه اجتماعی این شماره پیامک تکذیب شد!

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برخی سامانه های پیامکی اعلام شده از جمله ۵۰۰۰۴۹۹ هیچ ارتباطی به این طرح حمایتی دولت از اقشار کم درآمد ندارد درخواست دارد هرگونه اطلاع رسانی را فقط از طریق این مرکز یا پیامک VEZART-REFAH دنبال کنند.

بالاخره چه کسی این شماره را اعلام کرده است؟ اگر این سامانه بدون کسب مجوزهای لازم در حال دریافت کد ملی خانواده‌هاست، انتظار می‌رود هم‌زمان با تکذیب، روند برخورد با آن آغاز شود و شفاف‌سازی صورت بگیرد.

به نظر می‌رسد درباره موضوعی با این درجه از اهمیت، هنوز بین برخی از مسئولان اتفاق نظر وجود ندارد. طرحی که در شروع با اشکالات عجیب و غریب مواجه شود، در ادامه راه هم ممکن است به اشکالات بزرگتری بربخورد.

وزارت رفاه و بسته حمایتی

جالب اینجاست که ظاهرا مسئولان وزات رفاه، که یکی از متولیان اصلی این طرح است از دیگر افراد عقب‌تر هستند. حال فرض کنید مردم مدام به سامانه‌های مختلف، کد ملی خودشان را پیامک بزنند. حتما در انتها پیش خودشان می‌گویند اینها هم که حرف خودشان را مدام تکذیب می‌کنند و صبح می‌گویند به این سامانه بفرستید، دو ساعت بعد حرفشان را پس می‌گیرند.

پیامک اشتباه بسته حمایتی و اعتمادی که کمرنگ میشود

خیال نکنیم که اعلام یک سامانه پیامکی اشتباه، اتفاق کوچکی است و اتفاقی خاصی نمی‌افتد. گاهی اوقات همین اتفاقات کوچک و در ظاهر بی‌اهمیت، موجب کاهش اعتماد می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 106430 ساعت خبر : 11:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106430
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات