چالش معاینه فنی و کیفیت خودروهای داخلی

به نظر می‌رسد راه مبارزه با تولید خودروی بی‌کیفیت، مقابله و ایستادن در مقابل معاینه فنی و نیست؛ هرچند که مسئولان باید چالش معاینه فنی را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مردم برای مخالفت با موضوع پرچالش معاینه فنی، دلیل منطقی و محکمی دارند. آن‌ها می‌گویند مسئولان خودروی بی‌کیفیت را می‌سازند و از ما می‌خواهند که پول بدهیم و هرسال برای این خودروهای بی‌کیفیت معاینه فنی بگیریم؛ یعنی به عبارتی پول این کم‌کیفیتی و کوتاهی را از ما می‌خواهند بگیرند.

این حرف دارای منطق است، اما از یک طرف مردم باید قانون را هم رعایت کنند. ولی بهتر است مسئولان ذیربط نیز به وظایف خود عمل کرده و فکری به حال این تعداد کثیر از خودروهای بی‌کیفیت باشند. قانون، دارندگان ماشین را ملزم کرده است که معاینه فنی را در موعد مقرر دریافت کنند و جریمه ۵۰ هزار تومانی برای خودروهایی در نظر گرفته که معاینه فنی ندارند.

ین جریمه به زودی اعمال می‌شود و کسانی که معاینه فنی را برای خودروهای خود نگرفته باشند، روزی۵۰هزار تومان جریمه می‌شوند که دوباره این موضوع گریبانگیر رانندگان و مالکان خودروها خواهد شد که باید این مبلغ را پرداخت کنند.

چالش معاینه فنی و مبارزه با خودروی بی کیفیت

به نظر می‌رسد راه مبارزه با تولید خودروی بی‌کیفیت، مقابله و ایستادن در مقابل معاینه فنی نیست؛ مردم حتی اگر بنز، بی‌ام‌و و یا پورشه هم بخرند و با ارزهای امروزی مبالغ چندین برابری هم پرداخت کنند، همچنان باید بعد از پنج سال این ماشین را برای معاینه فنی به مراکز معاینه فنی ببرند.

بنابراین باید قانون را رعایت کرد و با قانون‌مداری در مقابل بی‌قانونی ایستاد. قطعا تولید خودروی بی‌کیفیت یا قطعات بی‌کیفیتی که بر روی خودروها می‌گذارند، نوعی بی‌قانونی و فرار از قانون محسوب می‌شود، اما این بی‌قانونی را نمی‌شود با فرار از قانون درست کرد،

پس مردم باید به معاینه فنی اهمیت دهند و به قانون احترام بگذارند و از راه قانونی سعی و تلاش کنند تا خودروهای باکیفیتی در داخل کشور تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 106338 ساعت خبر : 10:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106338
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات