چرا کسی هشدارها را جدی نمی‌گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در روزگاری زندگی می‌کنیم که متاسفانه بسیاری از مردم هشدارها را جدی نمی‌گیرند. همین امروز خبر رسیده که ۲۷ نفر در ارتفاعات توچال گرفتار کولاک شده‌اند که خوشبختانه با پیگیری افراد ذیربط نجات پیدا کرده‌اند.

گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند چون توچال نزدیک و چسبیده به تهران است، کسی در آن گیر نمی‌کند و نمی‌میرد و یا مشکلی برایش پیش نمی‌آید، اما توچال یکی از ارتفاعات البرز است و کوهستانی خشن و خطرناک به شمار می‌رود. در توچال وقتی کولاک می‌شود، بعضی افراد به راحتی می‌میرند.

بنابراین کسانی که قصد صعود زمستانه و یا کوهنوردی در فصل پاییز و زمستان را دارند، باید از آب و هوای توچال آگاه باشند و بدانند این مکان پرطرفدار و پر از برف با کسی شوخی ندارد.

نه فقط توچال، بلکه همه قله‌های این کوهستان در فصل سرما و بارندگی خطرناک هستند و فقط کوهنوردان فنی می‌توانند هنگام بارش برف یا باران به این ارتفاعات صعود کنند که البته آن‌ها هم در همه شرایط آب و هوایی این صعود را انجام نمی‌دهند.

نادیده گرفتن هشدارها پشیمانی دارد

این نادیده گرفتن هشدار را تعمیم بدهید به سفرها در فصل پاییز و زمستان و یا هشدارهایی که مسئولان درباره خطر گاز منوکسید کربن به مردم می‌دهند و یا هشدارهایی که درباره بستن کمربند ایمنی داده می‌شود، اما همچنان تلفات بالاست و همچنان هستند کسانی که به این هشدارها توجهی نمی‌کنند و گوش فرا نمی‌دهند و در بسیاری از مواقع جان خود را از دست می‌دهند.

نمی‌شود گفت مردم نسبت به این هشدارها بی‌اعتماد هستند، چون بارها ثابت شده که هشدارهای سازمان هواشناسی و هلال احمر و آتش نشانی درست از آب درآمده‌اند؛ پس مردم می‌دانند که این هشدارها درست و جدی است، اما چرا آن‌ها را رعایت نمی‌کنند و خود را گرفتار سیل، کولاک، برف و باران می‌کنند، جای تعجب دارد. شاید پاسخ این پرسش را جامعه‌شناسان بهتر بتوانند بدهند.

پایان پیام

کد خبر : 106333 ساعت خبر : 10:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106333
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات