چه کسانی به دنبال کاهش ورود مسافر به مازندران هستند؟

پایگاه خبری گلونی، معین بادپادبیر اتحادیه رستوران‌های بین راهی کشور گفته است برخی گروه‌ها برای کاهش ورود مسافر به مازندران تلاش می‌کنند اما این امر ممکن نیست.

درست است که به دلیل عدم شناخت نقاط دیگر کشور، نزدیکی این استان به پایتخت و جاذبه‌های گردشگری مازندران، بسیاری از افراد زمان‌های خالی خودشان را برای رفتن به آنجا سپری می‌کنند. اما اینکه برخی از گروه‌ها برای کاهش ورود مسافر به مازندران تلاش می‌کنند در ذات خود دارای ایراد نیست.

اهالی بومی و ورود مسافر به مازندران

برخی از همین مخالفان، اهالی بومی منطقه هستند که همواره در تعطیلات و گاهی غیرتعطیلات، از حجم مسافران به ستوه آمده‌اند.

به طوری که اگر هر فردی پیگیر خبرها باشد، حتما درگیری و اختلاف بین اهالی و گردشگران به علت سلب آرامش و آسایش اهالی منطقه را تایید می‌کند.

یکی از بارزترین این اختلافات، زمانی است که به علت راهبندان‌های شدید، دسترسی افرادی که به درمان فوری نیاز دارند به سختی و کندی صورت می‌گیرد. تا آنجا که متحمل ضررهای جبران ناپذیری شده‌اند.

نبود امکانات کافی و آماده نبودن زیرساخت‌های گردشگری در این استان متناسب با حجم گردشگران، به این وضعیت دامن می‌زند.

رقابت جذب گردشگر

علاوه بر این رقابت میان تمامی استان‌ها برای جذب گردشگر پدیده عجیب یا دارای اشکالی نیست.

به هرحال جمعیت ایران در حال حاضر هشتاد میلیون نفر است و اینکه هر استانی تلاش کند تا با فراهم کردن امکانات و یا تبلیغات، گردشگران را به سمت خود جذب کند، اتفاق سوال برانگیزی نیست.

اتفاقا همین رقابت موجب می‌شود که کیفیت ارائه خدمات به مسافران ارتقاء پیدا کند. نه آنکه به دلیل وجود گردشگر، از کیفیت غذا یا امکانات رفاهی روز به روز کاسته شود!

بنابراین تلاش هر فردی متناسب با منافعی است که صرفا در مقابل منافع دبیر محترم قرار دارد.

نه آنکه ایرادی به آن وارد باشد. همچنین یادمان باشد اگر امکانات رفاهی و گردشگری (با توجه به وضعیت مالی و غیره) در تمامی نقاط کشور در حد مطلوب باشد (که می‌توان گفت در حال حاضر در هیچ استانی از جمله مازندران وجود ندارد) مردم انتخاب می‌کنند و این موضوع به رونق گردشگری منجر می‌شود که همه از آن سود خواهند برد.

پایان پیام

کد خبر : 106533 ساعت خبر : 6:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106533
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات