گرانی شیشه و خلاقیت قاچاقچیان مواد مخدر

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: به گفته یک کارشناس اعتیاد، با چهار برابر شدن قیمت شیشه سودجویان به این ماده محرک انواع سفید کننده، لوله باز‌کن، پودر شوینده، انواع چسب و مواد مشابه اسیدی اضافه می‌کنند.

همان‌طور که روزانه شاهد گران‌تر شدن انواع و اقسام اجناس هستیم مواد مخدر نیز از این گردونه جدا نبوده و به همین نسبت گران شده‌اند. اتفاقا چون پیدا کردن این مواد سخت‌تر از محصولات مصرفی غیر قاچاق است، فروشنده می‌تواند با هر قیمتی که بخواهد محصولش را عرضه کند.

و از طرف دیگز مصرف کننده نیز مجبور است با هر قیمتی شده ماده مخدر را تهیه کند.

مشتری مداری قاچاقچیان مواد مخدر

اما در بازار قاچاق گران کردن قیمت تا یک جایی جواب می‌دهد. افراد معتاد اغلب به دلیل طرد شدن از جامعه و خانواده و نداشتن شغل ثابت درآمد چندان قابل توجهی ندارند.

پس با این حساب نمی‌توانند خرج مصرف را تهیه کنند. پس باید از کیفیت مواد مصرفی کاسته شود تا بتوان مشتری‌ها را نگه داشت.

این برنامه جدید فروشندگان مواد است که باعث می‌شود از هر نوع ماده اسیدی خطرناک استفاده کنند تا محصول نهایی با قیمتی مناسب به مشتری‌شان عرضه شود. و آن‌ها را هم راضی نگه دارند برای سفارشات بعدی.

بگذریم از کسانی که برای خرید مواد به قدر کافی پول دارند و اتفاقا درجه یک‌اش را می‌خرند. روی حرف من عموم معتادین است. همین‌های که دور و بر خودمان، در کوچه و خیابان می‌بینیم.

در چنین وضعیتی مشکلی به مشکل دیگر اضافه می‌شود.

افرادی که شاید با بستری شدن در مراکز ترک اعتیاد بتوانند خودشان را از این بلا خلاص کنند گرفتار هزار و یک آسیب دیگری می‌شوند که مواد مخدر تقلبی به بدن‌شان وارد کرده است.

شیشه همیشه در دسترس

این روزها در شهرهای بزرگ و کوچک، در پارک و خیابان و یا حتی در مدارس و دانشگاه‌ها مواد مخدر به راحتی قابل دسترس است.

نه این‌که تنها دلیل بالا بودن آمار اعتیاد فراهم بودن مواد باشد ولی این دلیل پررنگی است که باعث می‌شود خیلی از جوان‌ها و نوجوان‌ها امتحان کردنش را خالی از لطف ندانند.

اگر دولت با چشم بازتر و با نگاهی موشکافانه‌تر عرضه کنندگان مواد را شناسایی و آن‌ها را از دل جامعه جمع کند حتما درصد زیادی از معتادین به زندگی برمی‌گردند.

حداقل در اجتماع‌های کوچکی مثل مدرسه و دانشگاه به راحتی می‌توان جلوی مبادله مواد مخدر را گرفت. و ایضا جلوی خیلی سقوط‌ها را.

پایان پیام

کد خبر : 104716 ساعت خبر : 11:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104716
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات