مسعود فراستی بازنده شد یا آرش ظلی پور؟

مسعود فراستی بازنده شد یا آرش ظلی پور؟

پایگاه خبری گلونی، انوشه میرمجلسی: ما به عنوان مخاطب از رسانه‌ها انتظاراتی داریم که لزوما با آنچه مدیران و برنامه‌ریزان در ذهن دارند هم‌راستا نیست.

ما انتظار داریم رسانه پویا و دقیق باشد. در بیان مسائل روز از جامعه عقب نباشد و آنچه می‌گوید یک ربط حتی کم‌رمقی با دغدغه‌هایمان داشته باشد.

اما در مقابل چیزی عایدمان می‌شود که هیچ ربطی به این رویاها ندارد. رسانه‌ای که اغلب قدرت را در قلدری تعریف می‌کند.

لحن و کلام برخی گویندگانش برای ابتدایی‌ترین مسایل پرخاشگرانه است و چنین تصوری را در مخاطب ایجاد می‌کند که اگر قلدر نباشی، حرفت خریدار ندارد.

در چند ماه گذشته موارد متعددی رخ داده و متاسفانه تلویزیون در این موارد بارها باخته است.

در شرایطی که کارشناسان حوزه ارتباطات از مرجعیت رسانه‌ای و اعتماد به رسانه‌ها حرف می‌زنند، تلویزیون مدام کارت زرد می‌گیرد.

مسعود فراستی بازنده شد یا آرش ظلی پور؟

درگیری لفظی بین مسعود فراستی و آرش ظلی پور

در شرایطی که روانشناسان از خشم نهفته در جامعه ابراز نگرانی می‌کنند، تلویزیون حتی در معمولی‌ترین برنامه‌ها نیز خشم را ترویج می‌کند؛ گاه در کلام و گاه در رفتار توام با بی‌احترامی.

از سریال‌های تلویزیونی حرفی نمی‌زنیم که نقدهای بسیاری در این سالها به محتوای آنها وارد شد و کسی حتی برای بهبودش پیش‌قدم نشد.

مورد اخیر در شبکه شما رخ داد. مجری برنامه با تکبر و گردن افراشته و احتمالا در تصورات ذهنی‌اش، مهمان برنامه را به چالش می‌کشد.

جملات را ردیف می‌کند و به اصطلاح مجریانی از این دست، مهمان را گوشه رینگ می‌گذارد.

نتیجه اما آن‌طور پیش نمی‌رود که پیش‌بینی می‌کرد. مهمان با سابقه و حرفه‌ای، نه رکب می‌خورد نه گوشه رینگ دست و پا می‌زند.

مهمان شان خودش را می‌شناسد و شان پایین میزبان را به سادگی به او یادآور می‌شود.

استودیو را ترک می‌کند و مجری را با خنده‌های عصبی و نفس‌گیری‌های اشتباه و زبان بدنی که نشان از استیصال دارد، تنها می‌گذارد.

بازنده این گفتگوی سطح پایین رسانه است نه مجری. رسانه‌ای که اصراری به اصول حرفه‌ای ندارد و در عوض مشغول کپی‌کاری و رقابت کم‌جان با رسانه‌های خارجی است.

رسانه‌ای که حتی برای کپی‌کردن به بافت و ساختار اجتماعی ایران توجه نمی‌کند و لحن صریح داوران خارجی را عینا در یک برنامه آشپزی ایرانی پیاده‌سازی می‌کند و نتیجه افتضاحی است که به عذرخواهی برنامه‌سازان منجر می‌شود.

یا در همین برنامه «شبکه شما»، مجری به سبک هاردتاک‌های خارجی سعی می‌کند مهمان را چنان تحت فشار قرار دهد که به قول خود مجری «گفتمان شکل بگیرد» که کاش یک نفر به این مجری پرادعا می‌گفت «گفتمان» با «گفت‌و‌گو» زمین تا آسمان تفاوت دارد.

رفتار امروز فراستی برای ترک استودیو مشابه رفتار مخاطبانی است که از کارت زرد دادن‌های متعدد خسته‌اند و به ناچار رسانه‌شان را عوض می‌کنند.

وقتی ارتباط برقرار نمی‌شود، گفت‌‌و‌گو بی‌فایده است. پس گیرنده‌هایمان دست می‌زنیم چون مشکل از فرستنده است.

حالا مسعود فراستی بازنده شد یا آرش ظلی پور؟

پایان پیام

کد خبر : 107351 ساعت خبر : 7:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107351
اشتراک در نظرات
اطلاع از
7 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

مجری بی ادب و گستاخ صد درصد بازنده بود

بسیار سایت یکطرفه و خودشیفته و خود بزرگ بین هستید فراستی هرگز ادب نداشته وتوقع ادب و حرمت نباید ذاشته باشد
سایتون یا مال فرلستی است و یا دلبسه ویا جیره خور او با فراستی خوش باشید

مجری غیره حرفه ایی ،آخه تورو خدا اینارو از کجا آوردین از تو لپ لپ،آقای فراستی هنوز ننشسته این مجری بی ادب با حالت خیلی مسخره میگه آقای فراستی چرا کلا دو دست لباس داری ،بعد میگه شما نفهم نیستی چون دوتا زن گرفتی ،یا با تمام پررویی به آقای فراستی که کارش نقد کردن از جنس خودشه میگه نمیفهمی ،خیلی خنده دار اینو کسی میگه که توسط برادرش مجری شده و هیچ سوادی نداره ،متاسفم که مجریلن با سواد ما خونه نشستن و این اشخاص بی سواد با پارتی بازی در حال این شبکه و اون شبکه عوض کردنند

سلام
باید خود مدیر شبکه شما توبیخ و حتی در مقام استعفا باشد. چراکه ضعف مدیریتی این فرد و معاونانش مسئول مستقیم این توهین ها به یک منتقد مردمی و عالم در عرصه سینما توسط یک جوان نادان و آن هم در یک برنامه تلویزیونی زنده در مقابل دیدگان مخاطبان میلیونی این برنامه شد.
عجیب تر از آن عدم قطع برنامه توسط مسئولین مربوطه می باشد که بالعینه شاهد غیبت، توهین و افترا توسط مجریه متاسفانه نا آشنا به ابتدایی ترین اصول اجرای برنامه زنده تلویزیونی و بودند. امید است برخورد قاطعی با این افراد شکل گیرد. اگر از هشتاد میلیون جمعیت تنها یک میلیون نفر مخاطب زنده این برنامه بودند با یک حساب سرانگشتی در ۹۰ ثانیه بیشتر از یکسال و چند ماه از عمر مردم تلف شد.

من تا امروز نه فراستی را می شناختم و نه ظلی پور امروز شانسی برنامه‌ را کامل دیدم و واقعا متاثر شدم از برخورد گستاخانه و بی ادبانه یک مجری در پخش زنده با یک مهمان من نظر من حرف های فراستی دقیق و حرفه ای بود و مجری انگار از قبل باهاش خوب نبود و قصد انتقام داشت .

چرا بی ادبی های آقای فراستی رو ندیده گرفتید؟ حتی حاضر نشد به سوالات روتین برنامه جواب بده. پاسخ غرور جز غروره؟ اولین توهین رو آقای فراستی کردن که حاضر نشدن شان شون رو برای پاسخ به سوالات روتین برنامه پایین بکشن! رسانه به توهین های آقای فراستی عادت کرده و تو این هفت سالی که مهمان پرخاشگر عرف شد، همین رسانه بود که به چنین کسانی تریبون داد.

واقعا اولین توهین رو فراستی کرد یا آقای مجری که لباس پوشیدن فراستی رو به سخره گرفت اونم به شکلی کاملا زشت و بی ادبانه ؟؟!!!!!!!!!!