ابوالفضل زرویی نصرآباد به روایت بزرگمهر حسین‌پور

ابوالفضل زرویی نصرآباد در شامگاه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ و در سن ۴۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  بزرگمهر حسین‌پور به مناسبت درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت:

«اولین بار که دیدمش فکر نمی‌کردم این‌قدر گنده باشه. سیبیل‌هایی سیاه… ابروهای پر پشت پهن… چشمانی کوچک و مشکی با مژه‌هایی بلند ترکیبی از یک غول مهربان ساخته بود.

با خوش‌رویی نزدیک شد و دستم را فشرد. ۱۳۷۱ و من هفده ساله بودم. اولین بار بود که می‌خواستم وارد جلسه تحریریه گل آقا شوم قلبم از تپیدن افتاده بود و تلمبه میزد.

دستم را گرفت و برد نزدیک کیومرث صابری و گفت ایشان همان بزرگمهر است که تعریفش را کرده بودم.

صابری یا همان گل آقا لبخندی زد و گفت اول من او را دیدم. راست می‌گفت. همین چند روز قبل که وارد ساختمان گل آقا شدم اول از همه شخص شخیص گل آقا را دیده بودم و یکی از تصویرهای ماندگار ذهنم شده است.

از همان ابتدا در مجله گل آقا حامی‌ام شد. توی جلسات تحریریه (که منم روی جلد می‌کشیدم ) یک زمانی را حضرات طنزنویس می‌گذاشتند و به خاطر اغراق‌های زیادم و زاویه دید‌های پرسپکتیو دارم ازم انتقاد شدید می‌کردند.

و تنها حامی‌ام ملا بود و شخص خود گل آقا. ابوالفضل یا همون ملا طنز را خیلی خوب می فهمید و به همین خاطر درک درستی هم از کارتون و کاریکاتور داشت.

اونقدر تو گوش من خوند که قلم تو به درد بچه ها می‌خوره که من همون زمان مجموعه دلمه رو راه انداختم.

یه بار اومد و با شرم گفت دلم می خواد کتاب تذکره المقاماتم رو تو طرح جلدش رو بزنی…زدم.

با عشق طراحی کردم. به نظرم از مهم ترین اتفاق های طنز معاصر همان کتاب بود‌. و همین‌طور کشیدن جلدهای چند کتاب پی در پی او…

برای من افتخاری بود با او کار کردن و اونقدر متواضع بود همیشه از در شرم بهم پیشنهاد می‌داد و نمی‌دونست برای من کلی ذوق آوره…

سال ها بعد که گل آقا فوت کرد و شب شعر «در حلقه رندان» رو راه انداخت و از اونجایی که به من محبت زیاد داشت گفت این اتفاق بزرگیه و دلم می‌خواد تو پوسترش رو بزنی. زدم.

چقدر همکاری با او و لحظه‌های خلوت که ترمزش رو ول می‌کرد و از هر دری می‌گفت آموزنده و موندگار بود.

طنز‌نویس بزرگی بود. از اون بزرگتر طنزسرایی بی‌نظیر… کلمه در دستش مثل خمیر مجسمه‌سازی بود. نرمش می‌کرد و با آن شعر می‌سرود… دلمون برایت تنگ میشه…ملای طنز نویسی ایران.»

ابوالفضل زرویی نصرآباد در شامگاه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ و در سن ۴۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ابوالفضل زرویی نصرآباد
ابوالفضل زرویی نصرآباد

پایان پیام

کد خبر : 107466 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107466
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات