برای تعیین دقیق مرز فقر از مسئولان ممنونیم

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرز فقر در تابستان سال جاری را نزدیک به ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان در شهرستان تهران برآورد کرد.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرز فقر در تابستان سال جاری را نزدیک به ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان در شهرستان تهران برآورد کرد.
این عدد نسبت به بهار سال‌جاری ۱۱ درصد رشد کرده و در برخی مناطق کشور این رشد تا ۱۳ درصد گزارش شده است.

من که به نوبه‌ خودم همین‌جا با حداقل امکانات و فضا دست مسئولین محترم را می‌بوسم و خوشحالم که با این همت در حال از بین بردن فواصل طبقاتی مردم جامعه و رواج ساده‌زیستی و فرار از زرق و برق دنیا هستند.

دیگر گذشت آن روزی که یک عده‌‌ای از مردم جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کردند. الان دیگر دسته جمعی زیر خط رفته‌ایم و خیال خودمان را راحت کرده‌ایم.

فقط مانده‌اند درصد کمی از همان مسئولین و ژن‌های برتر که از آن بالا گاهی نیم نگاهی هم به ما می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید این عدد ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان غیر قابل باور است باید خدمت‌تان عرض کنم اتفاقا اگر خط فقر را همین رقم در نظر بگیریم با چنین حقوقی هم زندگی به صورت فقیرانه ادامه خواهد داشت.

هرچه خط فقر بالا و بالاتر می‌رود، خط فرهنگی ماست که رو به پایین روند نزولی را در پیش می‌گیرد.

بسیاری از دانش‌آموزان در پی گرانی‌ها از تحصیل بازمی‌مانند، ازدواج برای درصد زیادی از جوان‌ها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه فراهم نیست.

بسیاری از نان آوران خانواده در تامین هزینه‌های زندگی بازمی‌مانند.

نتیجه این ها می‌شود جامعه‌ای که از پیشرفت بازمی‌ماند و فساد در آن رواج می‌گیرد.

کاش دولت برای حقوق کارمندان فکری کند. طبق امار در حال حاضر درصد اعظم جامعه زیر خط فقر هستند.

حداقل همه کارمندانی که مطابق مصوبات اداره کار حقوق می‌گیرند چنین وضعی دارند. واقعا رواست در کشوری با این حجم سرمایه اوضاع معیشتی مردم تا این حد ضعیف باشد؟

جالب اینجاست مدام ما را به تحمل شرایط دعوت می‌کنند. اما کسی نمی‌داند نتیجه این تحمل‌های طولانی ممکن است خیلی خطرناک باشد.

پایان پیام

کد خبر : 108343 ساعت خبر : 4:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108343
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات