حمل و نقل عمومی و قصه همیشگی ترافیک

استفاده از حمل و نقل عمومی باید اولویت هرکدام از ما باشد اما وقتی نظارت صحیح بر این وسایل نقلیه صورت نمی‌گیرد نتیجه‌اش می‌شود همین.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی:  یکی از اعضای شورای شهر کرج افزایش تعداد خودروها و افزایش بی‌رویه جمعیت را مسبب ترافیک ۲۰ برابر شده‌ی این شهر در چهار دهه گذشته اعلام کرده است. (+)

قابل انکار نیست که بخش اعظمی از خودروهای در خیابان تک سرنشین هستند اما واقعیت این است در اوضاع کنونی برخی از تک‌سرنشین‌ها حق دارند و نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت.

حمل و نقل عمومی پردردسر

استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید اولویت هرکدام از ما باشد اما وقتی نظارت صحیح بر این وسایل نقلیه صورت نمی‌گیرد نتیجه‌اش می‌شود این‌که مردم هم استفاده از ماشین شخصی خودشان، هزینه بنزین، استهلاک، و خستگی رانندگی در ترافیک را به جان بخرند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند.

مخصوصا در فصل پاییز و زمستان که موسم بارندگی است.

حتما برای شما هم پیش آمده که در یک روز بارانی یا برفی وقتی به ایستگاه تاکسی‌های خطی مراجعه کرده‌اید خبری از تاکسی‌ها نبوده، اگر هم بعد از گذشت مدتی سر و کله تاکسی پیدا شده درخواست کرایه بیش‌تر داشته است.

در چنین اوضاعی مردم ترجیح می‌دهند از خودروی خودشان استفاده کنند، نه معطلی دارد و نه باید برای باریدن باران، برف یا حتی وجود ترافیک جریمه می‌شوند.

بستر مناسب حمل و نقل عمومی کجاست؟

اگر می‌خواهیم ترافیک را کم و مردم را به استفاده از وسایل از نقلیه عمومی تشویق کنیم بایستی پیش از آن بستر مناسب را فراهم کنیم.

باید بر خطوط تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و سایر وسایل نقلیه عمومی نظارت باشد تا در شرایط خاص برای مردم قاعده و قانون جدید تعریف نکنند.

بدون شک اگر نظم بر سیستم حمل‌و‌نقل عمومی حاکم باشد و امنیت لازم فراهم گردد درصد زیادی از تک‌سرنشین‌ها از خیابان‌های شهرهای بزرگ محو خواهند شد.

پایان پیام

کد خبر : 107113 ساعت خبر : 7:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107113
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات