خرم آباد برای توسعه برنامه‌ریزی دقیق استراتژیک می‌خواهد

خرم آباد برای توسعه برنامه‌ریزی دقیق استراتژیک می‌خواهد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همایش رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان، زیرمجموعه سلسله همایش‌های گفتگو و توسعه در تاریخ دوشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۷ واقع در اتاق بازرگانی کشور برگزار شد.

در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، مدیران استانی و فعالان اقتصادی و کشاورزی هنرمندان ورزشکاران و نخبگان استان حضور داشتند.

دکتر گیل‌آبادی گفت: بعضی از شهرها مثل تبریز، اصفهان، قزوین، رشت و مشهد آغازگر حرکتی بودند که به هر طریق به برند یا به Grand Image این شهرها ختم می‌شد و بدون شک در آینده نزدیک جهشی را خواهند داشت در اقتصاد.

ما چاره‌ای نداریم که به خاطر رشد و توسعه یک شهر یا یک استان از مبانی ارتباطات راهبردی استفاده کنیم. برای رسیدن به ارتباطات راهبردی چاره‌ای وجود ندارد، ‌مگر این‌که برنامه‌ریزی دقیق استراتژیک وجود داشته باشد.

خرم آباد برای توسعه برنامه‌ریزی دقیق استراتژیک می‌خواهد

سخنرانی دکتر شهرام گیل‌آبادی

دانلود کنید

او افزود: ارتباطات راهبردی دو حوزه را تعریف می‌کند؛ توسعه ارتباطات و ارتباطات توسعه.

اگر وارد شهر خرم‌ آباد شویم با میانگین آب و هوایی ۲۴ درجه، یعنی رنجی که در تمام دنیا به‌عنوان شهرهای اول دسته‌بندی شده برخورد می‌کنیم.

شهر خرم‌ آباد یک زمینه تاریخی جدی و اساسی و اقلیمی دارد که آن اقلیم مزیت نسبی خدادادی است اما ما از آن بهره جدی نگرفتیم و گسستی که در این شهر یا در این استان می‌بینیم، فقط با یک برنامه استراتژیک می‌توانیم به سمت توسعه‌ای که ویژه‌محور و چشم‌انداز محور است، حرکت کنیم.

ما چاره‌ای نداریم که چشم خودمان را درست و به شکلی استراتژیک با راه‌های مشخص برای رسیدن به یک برند شهری تعریف کنیم. خرم آباد برای توسعه برنامه‌ریزی دقیق استراتژیک می‌خواهد.

گیل‌آبادی اظهار داشت: اگر بخواهید اقتضایی به همین شکلی که تا به حال حرکت کردیم ادامه دهیم، نه این‌که سرمایه‌گذاری را نمی‌توانیم جذب کنیم، بلکه سرمایه‌گذاران موجود هم روز به روز از تعدادشان کاسته خواهد شد و ما به سمتی می‌رویم که کسی دیگر رغبتی به تکه‌ای از بهشت که لرستان است، نشان نخواهد داد.

ما امروزه برند شهری را به‌عنوان توصیه اولی که آقای استاندار، سیاستگذاران دیگر، صاحبان صنایع، همه باید زیر این چتر جمع شوند.

برای توسعه استان توصیه می‌کنیم و این برند به وجود نمی‌آید، مگر این‌که تک تک شما بزرگواران ذیل این برند تعریف داشته باشید و نقش‌آفرین باشید و این سیستم جدی و اساسی را برای رسیدن به یک هدف تعریف کنید.

رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان
رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان

پایان پیام

کد خبر : 109245 ساعت خبر : 1:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109245
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات