سه شنبه‌ های بدون خودرو و همایش روز ملی حمل و نقل

سه سال از شروع کمپین سه شنبه‌ های بدون خودرو می‌گذرد. کمپینی که با زبانی ساده می‌گوید برای داشتن جامعه‌ای سالم و پر امید منتظر قهرمان نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کورش بختیاری مبدع کمپین سه شنبه‌ های بدون خودرو نوشت:  سه سال از شروع کمپین سه شنبه‌ های بدون خودرو می‌گذرد.

کمپینی که با زبانی ساده می‌گوید برای داشتن جامعه‌ای سالم و پر امید منتظر قهرمان نباشیم، خودمان را باور داشته باشیم، از میان افسانه ها نجات‌دهنده را جستجو نکنیم بلکه در آیینه در جستجوی نجات دهنده باشیم.

امروز خیلی‌ها یا آرزوی رفتن از ایران را دارند یا در پی رفتن هستند. درسته ما یکبار زندگی می‌کنیم و حق داریم اون‌طور که باب میلمون هست زندگی کنیم اما تا حالا از خودمون پرسیدیم جایی که می‌خواییم زندگی کنیم چطور جایی است؟

کشور هایی که آرزو داریم باقی عمرمون رو در اونجا بگذرونیم چطور به اینجا رسیدن؟ و چطور باید باورهامونو بسازیم؟

تا حالا شده فکر کنیم چرا ما در اون جایگاه نیستیم؟

باعث و بانی تمام مشکلات فقط حاکمیت؟

یا نه ما مردم هم در این جامعه نقش داریم؟

در میان همه‌ مشکلات محیط زیستی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی… که وجود دارد چیزهایی هست که به من امید می‌دهد؛ امید برای ماندن برای تلاش کردن.

برای این‌که هر روز که از خواب بیدار می‌شوم و در آینه نگاه کنم نام نجات دهنده‌ام را از آینه بپرسم.

وقتی از میرجاوه شهر مرزی در استان سیستان و بلوچستان پیام دریافت می‌کنم که با تمام مشکلات موجود از سه شنبه‌های بدون خودرو حمایت می‌کنند وقتی در روستاهای این شهر پول روی هم می‌گذارند تا دوچرخه اشتراکی توی روستا راه اندازی کنند.

چرا من امید نداشته باشم، چرا من عاشق ایران نباشم.

وقتی طی سه سال در بیش از دویست و پانزده شهر عاشقانی هستند که از تمام وجود مایه می‌گذارند تا فرهنگ خودرو محوری را تغییر بدهند چرا من در ایران نمانم و آن ایده‌آل‌هایی که در ذهن دارم را نسازم.

حامیان سه شنبه‌ های بدون خودرو

در سرتاسر ایران وقتی سه سالگی کمپین را جشن گرفتند که شهردار پایتخت با افتخار اعلام کرد که به سه شنبه‌های بدون خودرو می‌پیوندد و این یعنی ما می‌توانیم با تغییر در رفتار خودمان در جامعه در رفتار سیاست مداران و مسئولان تاثیر گذار باشیم.

حامیان سه شنبه های بدون خودرو
حامیان سه شنبه های بدون خودرو

تاثیر آن در همایش روز ملی حمل و نقل در ساختمان وزارت کشور و در هم رکابی که برای اولین بار با حضور مقامات کشوری و استانی رقم خورد قابل لمس بود.

ما مردم بیش از آنکه تصورش را بکنیم تاثیر‌گذار هستیم. این تاثیر‌گذاری را حامیان سه شنبه‌های بدون خودرو خوب درک می‌کنند.

حامیان سه شنبه های بدون خودرو
حامیان سه شنبه های بدون خودرو

درود بر تمام کسانی که خالصانه در شهرهای مختلف همراه ترویج حمل و نقل پاک، سبز بودن و مهربان بودن را هم ترویج می‌دهند و همچون محمد درویش، حسین آخانی، حسن اجتماعی، مهدی جمالی‌نژاد و ..‌. حرف و عملشان یکی است.

پایان پیام

کد خبر : 108974 ساعت خبر : 10:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108974
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

عالی بود. ممنون از شما که فرهنگسازی میکنید.