عطا حسن پور از لرستان کهن سرزمین قوم کاسیت می‌گوید

عطا حسن پور از لرستان کهن سرزمین قوم کاسیت می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مستند لرستان کهن سرزمین قوم کاسیت ساخته منوچهر طیاب در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت اکران شد.

این مستند پرتره عطا حسن پور باستان شناس جوان خرم آبادی است.

منوچهر طیاب سال‌هاست حسن پور را می شناسد و در جریان کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و اکتشافات او در لرستان بوده است پس تصمیم گرفته است که یک مستند پرتره از این باستان شناس لرستانی بسازد.

عطا حسن پور از جمله دانش‌آموختگان رشته باستان شناسی در مقطع دکتری است و برخی از کشف‌های بزرگ در دهه اخیر در لرستان را انجام داده است.

نام عطا حسن‌پور با منطقه رماوند لرستان و آبگیری سد سیمره گره خورده است.

او معرفی کننده غارهای دستکند لرستان در سال‌های اخیر است و در بسیاری از پنل‌های تخصصی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده و مقاله ارائه داده است.

اکران مستند لرستان کهن سرزمین قوم کاسیت در پردیس چارسو با استقبال علاقه‌مندان به عصر مفرغ و تاریخ لرستان باستان و مردم خرم آباد و لرستان روبرو شد.

مهندس والی زاده و سید فرید قاسمی دو تن از مهمانان ویژه‌ای بودند که این مستند را از نزدیک دیدند.

پایگاه خبری گلونی دو گفتگوی اختصاصی تصویری با عطا حسن پور و منوچهر طیاب انجام داده است و امیدوار است بتواند در آینده نزدیک یک اکران ویژه برای این مستند در تهران برگزار کند.

گفت‌وگو با عطا حسن پور

گفت و گو با عطا حسن پور باستان شناس درباره مستند لرستان کهن سرزمین قوم کاسیت

مهندس رضا میرزایی در حکمی، عطا حسن‌پور را به عنوان مسوول گنجینه آب و امور گردشگری شرکت آب منطقه‌ای لرستان منصوب کرد.

در حکم صادره آمده است:

جناب آقای عطا حسن‌پور

با توجه به تجارب ارزشمند شما، به موجب این ابلاغ به سمت مسوول گنجینه آب استان لرستان منصوب می‌شوید تا وفق ضوابط و مقررات وظایف محوله را زیر نظر اینجانب انجام دهید. توفیق روز افزون شما را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

رضا میرزایی / مدیرعامل

عطا حسن پور از پژوهشگران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان و دانش آموخته دکتری باستان شناسی است که به منظور پژوهش در زمینه شناسایی و مطالعه گنجینه آب استان از این پس به صورت مامور با شرکت آب منطقه‌ای همکاری خواهد کرد.

گفتنی است، حسن‌پور از ابتدای دهه ۸۰ به عنوان مدیر ثبت آثار و پژوهش در اداره کل میراث فرهنگی لرستان مشغول و تا کنون بیش از ۲۰ مورد سرپرستی پروژه‌های بررسی- شناسایی و کاوشهای باستان شناسی را بر عهده داشته است.

از او تالیفات متعددی به همراه بیش از ۵۰ عنوان مقاله با رتبه ISI، علمی – پژوهشی و علمی – تخصصی در مجلات و کنفرانس های بین المللی و داخلی به چاپ رسیده است.

حسن پور، مدیریت روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان و مدیریت پایگاه پل‌های تاریخی استان را نیز در کارنامه خود دارد.

پایان پیام

کد خبر : 109211 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109211
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

انشاءالله موفق باشند.
خوشحال شدیم که درسال گذشته ایشان را به عنوان پژوهشگر برگزیده معرفی کردیم و از ایشان درهفته پژوهش تقدیر بعمل آمد.