لرستان برای پیشرفت و توسعه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد

لرستان برای پیشرفت و توسعه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همایش رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان، زیرمجموعه سلسله همایش‌های گفتگو و توسعه در تاریخ دوشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۷ واقع در اتاق بازرگانی کشور برگزار شد.

در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، مدیران استانی و فعالان اقتصادی و کشاورزی هنرمندان ورزشکاران و نخبگان استان حضور داشتند.

ملک‌شاهی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من به‌عنوان مردم می‌خواهم گله‌مندی‌ها را بیان کنم و بهترین جلسه بود برای ما، چون از نمایندگان هیچ نقد و انتقادی نشد، فقط آقای دکتر خداییان تقریبا یک نقدی کردند، ولی نه به صراحت.

لرستان برای پیشرفت و توسعه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد

سخنرانی ملک شاهی

دانلود کنید

من می‌خواهم مخاطبم جناب آقای استاندار باشد. بخشی از این دوستان تولیدکنندگان مصیب‌زده هستند و فعالان اقتصادی گرفتار و صادرکنندگان فلج‌شده. مملکت از صدور خدمات فنی – مهندسی غافل است. کل فروش نفت ما در سال ۱۳۹۷، ۴۹ میلیارد است. صادرکنندگان خدمات فنی – مهندسی مدعی هستند که در سال ۳۰ میلیارد دلار درآمد ارزی دارند؛ چیزی حدود سه میلیون نفر فنی – مهندسی می‌توانند اشتغال در خارج از کشور داشته باشند، چون بخشی از آن در لرستان است.

او افزود: از استاندار چه می‌خواهید، از نمایندگان استان چه می‌خواهید؟ این جلسات را به این سمت هدایت کنید. چه تغییراتی و چگونه می‌خواهید آن تغییرات را در استان فراهم کنید؟

لرستان برای پیشرفت و توسعه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد

امروز لرستان بحث دیگری نیاز دارد. به‌عنوان مثال؛ سهم ما از نقدینگی ۱۶۰۰ تریلیون پولی که در کشور است، چقدر است؟ از ۲۳ هزار میلیارد تومان سال گذشته عمران که بین استان‌ها تقسیم کردند، ۸۷۰ میلیارد تومان سهم لرستان بود، تازه ما از میانگین هم بالاتر بودیم. شما چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارید تا بتوانید استان را به میانگین کشوری از حیث زیرساخت برسانید.

ملک‌شاهی در پایان اضافه کرد: ما حداقل بر اساس این‌که بگوییم یک درصد ثروتی که ایران را اگر بخواهیم داشته باشیم، حداقل باید بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در استان داشته باشیم.

در لرستان حداکثر چهار میلیارد تومان در بانک‌ها است؛ این را ریشه‌یابی کنید. برگشت سرمایه، برگشتن سرمایه‌داران، برگشت تولیدکنندگان در استان زمینه می‌خواهد؛ فراهم نیست. وقتی نقدینگی از ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد، تنها چهار هزار میلیارد تومان در بانک‌های ما است، به نظر من حرفی از توسعه در چنین شرایطی به میان آوردن، بحث دیگری است.

رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان
رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان

پایان پیام

کد خبر : 109272 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109272
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

قبل از انتخابات مجلس کاندیداها شعارها و قولها و طرح های خوبی دارند ولی به محض نماینده شدن دیگر نمیدانم چرا همان حرفها و قولهایی که در جهت اشتغالزایی دادند را عملیاتی نمیکنند. الان تمام نمایندگان مجلس بخاطر جذب اعتبارات بیشتر از بودجه ۹۸ در تلاش و تکاپو هستند اما تا حالا هیچ عکس العمل جدی از نمایندگان لرستان ندیدم انگار نه انگار که لرستان رتبه نخست بیکاری و وضعیت بد کسب و کار را در ایران دارد