محرومیت لرستان را باید نشان داد اما بدون سیاه‌نمایی کردن

محرومیت لرستان باید نشان داد اما بدون سیاه‌نمایی کردن

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همایش رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان، زیرمجموعه سلسله همایش‌های گفتگو و توسعه در تاریخ دوشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۷ واقع در اتاق بازرگانی کشور برگزار شد.

در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، مدیران استانی و فعالان اقتصادی و کشاورزی هنرمندان ورزشکاران و نخبگان استان حضور داشتند.

محرومیت لرستان را باید نشان داد اما بدون سیاه‌نمایی کردن

رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان
رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان

مهندس مصدق مدیرکل اسبق سازمان صنعت،معدن وتجارت استان لرستان، گفت: محرومیت استان از چند بخش ناشی می‌شود که یکی از آنها بی‌توجهی ملی به استان لرستان و رفع محرومیت آن است.

مصدق در ادامه گفت: ما برای گرفتن بودجه و جلب توجه مسئولان کشوری، عمق محرومیت استان را به بدترین شکل ممکن معرفی کردیم. ما تا توانستیم چهره استان‌مان را زشت و سیاه نشان دادیم. او در ادامه از هنرمندان و تولیدات هنری انتقاد کرد که باعث خراب شدن تصویر ذهنی دیگران در مورد استان شده‌اند.

من قبلا یک فیلم را مثال زده‌ام اما برخی ناراحت شده‌اند اما باز هم می‌گویم.

مثلا فرض کنید ما فیلم «خون بس» را می‌سازیم. بله خون بس در زمان خودش جواب می‌داده است چون قانون و حاکمیت وجود نداشته است. الان که این طوری نیست.

یا مثلا برنامه‌های طنز می‌سازیم و بدترین جنبه‌ها را نشان می‌دهیم. در طنز خود را خشن، قانون‌شکن و… نشان می‌دهد.

من ده سال در لرستان با سرمایه‌گذار سروکار داشته‌ام. وقتی می‌خواهید یک سرمایه‌گذار را قانع کنید برای سرمایه‌گذاری باید او احساس امنیت کند برای حضور در استان.

در تمام مدتی که مسئولیت داشته‌ام یک مورد پیدا نمی‌کنید که در لرستان به یک سرمایه‌گذار تعرض فیزیکی شده باشد اما گاهی موارد کوچک را بزرگ جلوه می‌دهیم.

وی در مورد نشریات استان گفت: نشریات لرستان باید محرومیت را بیان کنند ولی چهره استان را سیاه نشان ندهد. اگر روزنامه‌‌های استان را ورق بزنید می‌بیند که ظرافت در بیان محرومیت وجود ندارد و این نقدی است که وارد است به مطبوعات.

سخنان مهندس مصدق را بشنوید

دانلود کنید

پایان پیام

کد خبر : 108272 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108272
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات