نقد دکتر اسماعیل امینی از پخش ترانه‌هایی با محتوای نازل و سطحی در تلویزیون

در برنامه دو کلمه حرف یواش رادیو جوان دکتر اسماعیل امینی از پخش ترانه‌هایی با محتوای نازل و سطحی در تلویزیون انتقاد کردند.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: دکتر  امینی در نقد ترانه‌های نازلی که در صدا و سیما پخش می‌شود گفت: مسئولیت رسانه، اساتید ادبیات و منتقدین ادبی بسیار سنگین است.

از نظر ایشان کسی که الگو هست باید بسیار مراقب رفتارش باشد. صدا و سیما هم همین‌طور، چیزی که پخش می‌کند الگو می‌شود  باید بسیار مراقب باشد.

ترانه‌های جوان پسند

دکتر اسماعیل امینی در رابطه با ترانه‌هایی که به بهانه جوان پسند بودن با محتوای پایین و کوچه بازاری پخش می‌شوند گفت:

آیا همه جوان‌ها این ذائقه را دارند؟ آیا نازل‌ترین و سطحی‌ترین سلیقه باید ترویج شود؟

آیا ما مواد غذایی مضر و غیر بهداشتی که خیلی پرطرفدار هستند را ترویج می‌کنیم، یا هشدار و پرهیز می‌دهیم و غذای سالم را ترویج می‌کنیم؟

خیلی از جوان‌ها هستند که شعر و موسیقی خوب را درک می‌کنند، دانش‌آموخته دانشگاه‌های شعر و موسیقی هستند، گوشه‌های آوازی را خوب می‌شناسند، ولی به این جوان‌ها میدان نمی‌دهند و به کسانی که با خراب کردن موسیقی فقط می‌خواهند اسم در کنند میدان می‌دهند.

مخاطبان این نوع ترانه‌ها چه کسانی هستند؟

دکتر امینی در رابطه با مخاطبان این نوع ترانه‌ها گفت: مخاطبان اصلی این ترانه‌ها نوجوان‌ها هستند که می‌خواهند متفاوت باشند و این طبیعی‌ست ولی ما بزرگ‌ترها نباید این  سلیقه را هنجار کنیم.

باید بتوانیم چیزی تولید کنیم که در عین این‌که نوجوان پسند است سطح هنر را هم بالا ببرد و مبتذل نباشد. باید از ذائقه مردم استفاده کنیم و کار ارزشمند تولید کنیم.

دلال بازی در موسیقی

دکتر اسماعیل امینی درمورد مسائل مالی و دلال بازی در صدا و سیما گفت: وقتی تیتراژ یک سریال نرخ داشته باشد  به پایین آمدن سطح موسیقی می‌انجامد.

صدا و سیما مسئولیت بزرگی در قبال مردم دارد و نباید به هیچ بهانه‌ای موسیقی نازل و سطحی را وارد برنامه‌هایش کند.

نقد دکتر امینی در رادیو

در برنامه دو کلمه حرف یواش، دکتر اسماعیل امینی از پخش ترانه‌هایی با محتوای نازل و سطحی در صدا و سیما انتقاد کردند. این برنامه شنبه تا چهارشنبه از رادیو جوان پخش می‌شود. مجری این برنامه خانم فاطمه عباسی است.

گفتگو با دکتر امینی را بشنوید:

برای دانلود این گفتگو اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 107310 ساعت خبر : 10:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107310
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات