کاهش مصرف مواد لبنی و فرهنگ ساده زیستی

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: طبق گفته یکی از اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مصرف مواد لبنی متاثر از افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم طی ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است. (+)

درست است که کاهش مصرف طبیعی‌ترین و منطقی‌ترین عکس‌العمل در برابر عمل گران کردن اجناس است اما وقتی خبر کاهش خرید و مصرف چیزی را در کشورمان می‌شنوم واقعا می‌ترسم. از آن‌جایی که ما مردمانی هستیم که اصلا اعتقادی به نخریدن به دلیل گرانی نداریم و حتی در چنین موقعیت‌هایی کاملا برعکس عمل می‌کنیم و اتفاقا بیش‌تر می‌خریم، وقتی فروش درصد قابل توجهی کاهش پیدا کند یعنی واقعا اوضاع جیب مردم خراب است. چون ما نشان داده‌ایم که همیشه و تا پای خون در صحنه خریدن حاضر می‌شویم‌ ماجرای سبدهای پر از قوطی رب گوجه فرنگی و نوار بهدلشتی و پوشک بچه را که یادتان نرفته؟!

کاهش مصرف لبنی و عاقبت خشکبار

اما حالا ریسمان گرانی تا اندازه‌ای تنگ شده که لبنیات هم مثل خشکبار کم‌کم از سبد خانوار بخش اعظمی از مردم جامعه خداحافظی می‌کند.

قبول که برای تولید بسیاری از محصولات نیاز به وارد کردن مواد اولیه، ظرف یا هرچیز دیگری داریم اما قیمت‌ها هم به نسبت گرانی‌ها اصلا قابل باور نیست. و بیش‌تر شبیه یک سوءاستفاده از اوضاع نا به سامان می‌باشد.

کاهش مصرف مواد لبنی و فرهنگ ساده زیستی

یادم است در کتاب‌های دبستان‌مان درس‌هایی داشتیم راجع به فواید لبنیات، گوشت و پروتئین‌ها و خشکباری چون بادام و گردو. نمی‌دانم هنوز این درس‌ها در کتاب‌های کودکان هست یا نه اما اگر هست پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تعدیل کتاب‌های درسی و عدم ترویج تجمل‌گرایی و زندگی پر زرق و برق اقدام‌شود. هرچه باشد الان خوردن یک پیاله ماست در روز، یک لیوان شیر، یک لقمه نان و پنیر و گردو و چنین تغذیه کوچکی لاکچری به حساب می‌آید و با ترویج فرهنگ ساده‌زیستی ما هم‌خوانی ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 107110 ساعت خبر : 11:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107110
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات