قلعه تاریخی فلک الافلاک و پل‌های تاریخی لرستان ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: قلعه تاریخی فلک الافلاک و پل‌های تاریخی استان تا سال ۲۰۲۱ ثبت جهانی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از ایسنا منطقه لرستان، سید امین قاسمی در دیدار با فرماندار سلسله با اشاره به قابلیت‌های فراوان سلسله درزمینهٔ گردشگری، اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی قوم لک قلعه مظفری نیازمند ۲ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز محتوایی است که با جابجایی اعتبار طرح مطالعاتی سراب زز تا قبل از فرارسیدن نوروز آن را تکمیل به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی با اشاره به تپه باستانی گریران، عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام گردشگری، نورافشانی تپه گریران نیز در راستای حفاظت و حراست از این سایت ارزشمند تاریخی و زیباسازی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی سراب زز، خاطرنشان کرد: اگر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زمین لازم برای اجرای طرح مطالعاتی این سراب را از زمین‌های ملی در اختیار میراث فرهنگی شهرستان قرار دهد، ساماندهی این سراب نیز آغاز خواهد شد.

ثبت جهانی قلعه تاریخی فلک الافلاک

قاسمی با اشاره به اینکه استان لرستان دو ثبت جهانی دارد، تصریح کرد: در صورت تخلیه سپاه تا سال ۲۰۱۹ قلعه تاریخی فلک الافلاک و پل‌های تاریخی نیز تا سال ۲۰۲۱ ثبت جهانی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به اینکه پل‌های تاریخی و دره خرم‌آباد در ثبت موقت هستند، افزود: استان لرستان تنها استانی است در کشور که بیش از یک‌صد پل تاریخی دارد.

پایان پیام

کد خبر : 111239 ساعت خبر : 5:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111239
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات