ترانه شیرین نوشته لیلا سلیمانی دستمایه یک اقتباس سینمایی قرار گرفت

رمان ترانه شیرین نوشته لیلا سلیمانی که نویسنده‌ای فرانسوی _ مراکشی است و سال ۲۰۱۶ برنده جایزه گنکور شده دستمایه یک اقتباس سینمایی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روزنامه هاف‌پست موفقیت جهانی رمان ترانه شیرین نوشته لیلا سلیمانی، نویسنده فرانسوی-مراکشی، کارگردانان بسیاری را برای ساخت فیلمی اقتباسی از این اثر به تب‌وتاب انداخت تا این‌که‌ لوسی برلولتو، کارگردان فرانسوی موفق شد ساخت نسخه سینمایی این رمان را که در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه گنکور شد بر عهده بگیرد.

 این فیلم اقتباسی که فیلم‌برداری آن در پایان ماه ژوئیه سال گذشته میلادی در پاریس به پایان رسیده قرار است در تاریخ ۲۷ ماه نوامبر سال جاری با بازی هنرپیشه‌گانی چون کرین ویار، لیلا بختی و آنتوان رینارتز در سینماهای فرانسه اکران شود.

گفتنی است که نسخه نمایشی این رمان نیز از تاریخ ۱۴ مارس تا ۲۸ آوریل سال جاری با نقش‌آفرینی پائولین بایله، در سالن نمایش کمدی فرانسر در شهر پاریس بر روی صحنه خواهد رفت.

رمان ترانه شیرین که بر خلاف اسمش داستان تلخی دارد، داستان سرگذشت واقعی یک پرستار بچه از جمهوری دومینکن را روایت می‌کند که به اتهام قتل دو کودکی که از آن‌ها پرستاری می‌کرده است در آستانه محاکمه قرار می‌گیرد.

نثر این کتاب محکم و گاهی هم گزنده است و در دسته رمان‌های روانشناسانه قرار دارد.

لیلا سلیمانی، نویسنده و روزنامه‌نگار جوان فرانسوی و با اصلیت مراکشی است که با انتشار رمان ترانه شیرین که بلافاصله در زمره کتاب‌های پرفروش فرانسه در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت توانست جایگاه خود را به عنوان نویسنده‌ای قابل توجه و صاحب سبک تثبیت کند.

این اولین بار نیست که نویسندگان مهاجر توانسته‌اند در دنیای کتاب و فرهنگ و نشر به شکلی کاملا تاثیر‌گذار خودی نشان بدهند.

لیلا سلیمانی نویسنده روزنامه‌نگار خوش‌ذوق با انتشار این رمان که دومین کتاب او است توانست جایزه گنکور سال ۲۰۱۶ را از آن خود کند.

پایان پیام

کد خبر : 111552 ساعت خبر : 6:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111552
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات