معضل همیشگی کالای دست دوم در پزشکی

معضل همیشگی کالای دست دوم در پزشکی

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: به گزارش ایسنا دکتر رضا مسائلی؛ مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: «ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لغو ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری، به هیچ وجه شامل تجهیزات پزشکی که ارتباط مستقیم با جان و سلامت مردم دارد، نمی‌شود و کمافی السابق ممنوع است.»

قهوه‌ساز را در شکم بیمار جا نگذارید

البته خیلی از همین واردات تجهیزات پزشکی روی کاغذ و در فرم گمرک به اسم تجهیزات پزشکی هستن و در عمل مجوز واردات چای و قهوه یا چای‌ساز و قهوه‌سازن.

استفاده از این اقلام به‌جای تجهیزات پزشکی یک حسن بزرگ داره؛ اینکه کسی قهوه‌ساز و چای‌ساز رو تو بدن بیمار جا نمی‌ذاره و به خودش و بیمار و بیمارستان هزینه‌های عجیب‌وغریب تحمیل نمی‌کنه.

البته ظاهراً جا گذاشتن وسایل در شکم بیمار یک حسن داره؛ اون‌هم اینکه باعث می‌شه پزشک با نخ بخیه اصل شکمش رو ببنده یه‌جوری که دیگه آگه حلقه نامزدی‌ش رو هم اونجا جا گذاشت از همون مسیر قبلی نتونه پیداش کنه.

این پیدا کردن مسیر جدید باعث می‌شه شهود پزشکان هم بالاتر بره و مسیر کم‌ترافیک‌تر و ارزون‌تر و سریع‌تر رو برای عمل‌های جراحی بعدی‌شون در نظر بگیرن.

معضل همیشگی کالای دست دوم در پزشکی

مشخص نیست که این اقلام پزشکی دست‌دومم توی بیمارستان‌ها برای تعدیل هزینه‌ها استفاده می‌شن تا چه حدی قضیه‌شون جدیه ولی اگر روزی قرار شد از یک سرم مشترک با تخت بغلی استفاده کنین قبلش مطمئن باشین که باهاش تفاهم دارین.

اگر قرار شد روی زخم جفتتون یک مرهم گذاشته باشه حتماً از این صحنه خاص فیلم و عکس بگیرین و به‌صورت لایو و زنده هم از اینستاگرامتون پخش کنین.

اگر هم قرار بود توی یک چادر اکسیژن نفس بکشین مطمئن باشین که ایزوله است و اکسیژن‌هاش به مریض بغلی نمی‌رسه و دی‌اکسید کربن‌هاش نصیب شما بشه.

فعلاً علی‌الحساب این نکات رو رعایت کنین تا باهم از این گردنه سخت گذر کنیم!

پایان پیام

کد خبر : 109943 ساعت خبر : 3:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109943
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات