پنج سال مانده تا بروز فاجعه عمومی آب در کشور چه اتفاقاتی می‌افتد؟

در پنج سال مانده تا بروز فاجعه عمومی آب در کشور چه اتفاقاتی می‌افتد؟

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا:  سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران گفت: فقط ۵ سال تا بروز فاجعه عمومی آب در کشور فاصله داریم. (+)

در راستای اهداف خودمان، دست به پیش‌بینی واکنش مسئولان در پنج سال آینده زدیم. به دلیل عدم تشابه و تشویش اذهان عمومی، اسامی و سمت‌ها را هم حذف کردیم.

چهار سال و نیم مانده: طرح ملی افزایش سه برابری آب‌های زیرزمینی در مدت ۲ سال کلید خورد. کلنگ این پروژه امروز به زمین خورد.

چهار سال مانده: یکی از مسئولان سابق مرتبط با آب از بی‌توجهی به آب انتقاد کرد. او در سخنرانی خود، ضمن پاره‌کردن پرده نمایش پروژکتور، بعد از بیست سال گذشتن از بازنشستگی از این سمت استعفا داد.

سه سال و نیم مانده: دولت و مجلس با قاطعیت، بر جلوگیری از فاجعه عمومی آب در کشور تاکید کردند. سی و پنج کمیته و کارگروه برای پیگیری این موضوع تشکیل شد. همچنین قرار است هر ۳۰ روز گزارش آنها در صحن علنی و هیئت دولت مطرح شود.

سه سال مانده: دانشمندان ایرانی موفق شدند از هر چیزی، آب آشامیدنی سالم با مواد معدنی کوه‌های دماوند و سهند و سبلان و حتی آلپ تولید کنند.

یکی از این دانشمندان با حضور در برنامه حالا خورشید گفت این طرح را بیست سال پیش برای همه جا فرستاده اما قبول نکردند. اما خارجیا همین جوری دارند آب تولید می‌کنند.

نیمه دوم پنج سال مانده

دو سال و نیم مانده: نخستین دوره جشنواره جهانی آب، نیاز جامعه فردا برگزار شد. در بخش فیلم، نقاشی، موسیقی، مقاله علمی و سایر بخش‌ها از برترین‌های جشنواره تحسین شد. بزودی ثبت نام در دور دوم جشنواره اعلام می‌شود.

دو سال مانده: دولت جدید با شعار مهر، آب، تدبیر تشکیل شد. این دولت ترکیبی از دولت‌های قبلی است. اما امروز در اولین واکنش گفت همه قبلی‌ها بد بودند. فقط ما خوبیم.

یک سال و نیم مانده: حزب آبکی در ایران اعلام موجودیت کرد. این حزب قرار است هر چهار سال یک‌بار تشکیل جلسه داده و بر اهمیت آب تاکید کند.

یک سال مانده: برخی از مسئولان بر ضرر داشتن آب برای بدن انسان تاکید کردند. منابعش هم موجوده.

شش ماه مانده: هیچ خبری از آب در رسانه‌ها نیست. هر واژه‌ای که در آن آب به کار رفته باشد، سفید چاپ شده است. معلوم نیست چرا!

پایان پنج سال مانده

پنج سال بعد همین موقع: مرکز خرید جدید در محل قبلی پنج سال پیش افتتاح شد!

پایان پیام

کد خبر : 110605 ساعت خبر : 11:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110605
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات