پیست اسکی تمندر الیگودرز گامی بلند در جهت توسعه گردشگری منطقه است

مطالعه و اجرای پیست اسکی تمندر الیگودرز از سال گذشته با پیگیری‌های نماینده مردم الیگودرز کلید خورد و پس از جانمایی اجرای این طرح در فرسش به عنوان یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نهایی شد.

‍ به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از نیوز الیگودرز، مطالعه و اجرای پیست اسکی تمندر الیگودرز از سال گذشته با پیگیری‌های دکتر خدابخشی نماینده مردم الیگودرز کلید خورد و پس از جانمایی اجرای این طرح در فرسش به عنوان یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نهایی شد.

اجرایی شدن طرح پیست اسکی تمندر
اجرایی شدن طرح پیست اسکی تمندر

و هم اکنون در مرحله اجرایی شدن قرار دارد و در نهایت قرار است سال آینده این پروژه ارزشمند مورد استفاده قرار گیرد.

 یقینا با برگزاری مراسم کلنگ زنی طرح بسیاری از دغدغه ها کاهش خواهد یافت‌.

استان لرستان و بویژه شهرستان الیگودرز از جمله مناطقی هستند که ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارد.

اما متاسفانه از این ویژگی در راستای توسعه این صنعت استفاده نشده است.

اجرایی شدن طرح پیست اسکی تمندر
اجرایی شدن طرح پیست اسکی تمندر

اجرای پیست اسکی که از جمله ورزش های مفرح زمستانی است به عنوان یک پروژه دو منظوره نقش غیر قابل انکاری در جهت توسعه ورزش و همچنین گردشگری خواهد داشت.

اما سوال این است که چرا اجرای اینگونه طرح‌ها مورد توجه مردم الیگودرز و بویژه سرمایه‌گذاران قرار نمی‌گیرد؟

در حالی‌که بر اساس شنیده‌ها برخی سرمایه‌گذاران غیر بومی استان‌های همجوار در صدد خریداری و تملک زمین در حاشیه پیست اسکی تمندر جهت احداث پروژه‌های مبتنی بر گردشگری نظیر مجتمع‌های اقامتی و تفریحی هستند.

هم‌اکنون به دنبال عقد قرارداد با شرکت سازنده توسعه گردشگری کوهستان، تجهیزات مربوط به یک دستگاه تله اسکی برای پیست اسکی تمندر الیگودرز در حال ساخت است.

اجرایی شدن طرح پیست اسکی تمندر
اجرایی شدن طرح پیست اسکی تمندر

و در پارت اول تابلوهای راه‌انداز، موتورگیربکس، سیستم‌های ایمنی خط، قفل و هنگر، به منطقه ارسال می‌شود و مابقی قطعات با حداکثر استفاده از توان و پتانسیل صنعت داخلی کشور تا قبل از سال تامین و ساخته خواهد شد.

به گفته دکتر ملازاده طراح و سازنده این تله اسکی مجهز به سیستم‌های کنترل mini plc نیز هست و مراحل نصب این دستگاه در اردیبهشت ماه ۹۸ عملیاتی می‌گردد.

به هر صورت اجرای پیست اسکی در این شهرستان منافع بسیاری برای منطقه دارد که امیدواریم همه مسئولین و مردم در جهت تسریع در اجرای آن تلاش نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 110184 ساعت خبر : 2:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110184
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات