بهترین نمایشگاه های هنری ترکیه در تور ترکیه

بهترین نمایشگاه های هنری ترکیه در تور ترکیه

برگزاری نمایش‌های هنری ترکیه عمدتا حول بزرگترین شهرهای آن از جمله استانبول، آنکارا و ازمیر می ­چرخد.

در این بهترین نمایشگاه های هنری ترکیه هم چهره‌­های هنری بین ­المللی و مشهور و هم هنرمندانی زبده در زمینه‌های هنری معاصر تا کلاسیک مشغول به فعالیت هستند. در ادامه با همراه باشید.

مرکز نمایش هنری نوین استانبولی

قطب اصلی هنر معاصر در استانبول و تور ترکیه در درون انباری غول ­پیکر متعلق به بوسفوروس واقع شده است.

این مکان که نام آن نوین استانبولی است، در سال ۲۰۰۴ بنا شده و نه تنها نقش بزرگی در معرفی هنرمندان ترکی به شهر ایفا می­ کند، بلکه همین نقش را در خارج از کشور نیز دارد.

وجود مرکز سینما، باغی از مجسمه و کافی­ شاپ با منظره­ای شگرف از بوسفوروس نیز در این مکان جالب توجه است.

مرکز نمایش هنری سر مدرن

پایتخت ترکیه (آنکارا) دارای مرکزی فاخر برای نمایش هنر معاصر است که خود شاهکاری برجسته در معماری است.

در این مرکز که در محوطه­ ای قرار دارد که قبلا انبار شرکت راه ­آهن بوده، نه تنها در آن نمایشگاه‌های جذابی وجود دارد، بلکه از طریق برپایی کلاس‌های مربوط به تاریخ هنر، کارگاه‌های آموزشی برای کودکان، کلاس‌های یوگا و بسیاری چیزهای دیگر با مخاطبان خود در تعامل است.

مرکز نمایش هنری آرکاس

مرکز اصلی هنری در شهر ازمیر ترکیه در کنسولگری سابق فرانسه قرار دارد و بنابراین از لحاظ یکپارچگی معماری از موقعیت ممتازی برخوردار است.

آرکاس در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و در آن ۱۰ سالن نمایشگاهی در قالب ساختمانی دو­طبقه به چشم می‌ خورد و در آن تا کنون مجموعه­‌ای منحصربفرد از فرش‌های عثمانی تا آثار برجستۀ پست- امپرسیونیسم را به نمایش گذاشته‌اند.

مرکز نمایش هنری سالت گالاتا

مطمئنا یکی از زیباترین ساختمان‌های استانبول  در تور ارزان ترکیه سالت گالاتا ست.

این مرکز چیزی بیش از یک نمایشگاه هنری است.

این مکان که در داخل یک ضرابخانۀ قدیمی عثمانی واقع شده و نمای بیرونی آن از جنس سنگ ­مرمرهای زرق­ و برق ­دار و زیبا است، دارای یک گالری (نمایشگاه) هنری، کتابخانۀ پژوهشی، کتابفروشی، رستوران و تالار کنفرانس است.

مرکز نمایش هنری گالریست تاپباشی

بهترین نمایشگاه های هنری ترکیه در تور ترکیه

این مرکز از زمان افتتاحیۀ خود در سال ۲۰۰۱ به واسطۀ برگزاری نمایشگاه‌های هنری بین­‌المللی، به نمایندۀ برجستۀ هنر معاصر ترکی در ترکیه و سرتاسر جهان تبدیل شده است.

خود محوطه­ ای که این مرکز را درون آن ساخته ­اند نیز به منظور حفظ نماد تاریخی اصلی ساختمان آن که با سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده، قابل توجه است.

مرکز نمایش هنری دپو گالری

این مرکز که به دلیل بازتاب قوی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن در تشویق اهالی هنر برای انجام مناظره­‌های هنری مشهور شده است، میزبانی نمایشگاه‌های ترکیه ­ای، کمیته‌­های پارلمانی، خاورمیانه و کشورهای حوزۀ بالکان را عهده­ دار بوده است.

دپو همچنین جلسات بحث و گفتگو و کارگاه‌های آموزشی برای تعامل بیشتر با مخاطبان خود برگزار می­کند.

مرکز نمایش هنری آرتر

قدم زدن در این مرکز که دقیقا در خیابان شلوغ “استقلال” استانبول قرار دارد، خلسه‌­ای بسیار دلپذیر از جریان حیرت­‌انگیز و مسحورکنندۀ شهری را برای شما به ارمغان می‌­آورد.

این مرکز هنری بر هنر معاصر محلی و بین­‌المللی با طیف گسترده­ای از اشکال هنری از قبیل کارگذاری، تصویری، مجسمه سازی و نقاشی متمرکز شده است

موزۀ ساکیپ سابانسی

بهترین نمایشگاه های هنری ترکیه در تور ترکیه

این موزه که پیشتر محل اقامت تابستانی خانوادۀ نوع ­دوست، خیرخواه و البته ثروتمند ترکیه‌­ای به نام سابانسی بوده است، بر فراز تپه­ ای بر بلندای باغی زیبا و باشکوه و مشرف بر بوسفوروس قرار دارد.

در داخل این عمارت، آثار هنرمندانی چون رودین، پیکاسو و آنیش کاپور به نمایش گذاشته شده و نیز در آن رستورانی به نام موزدچانگا در صدد خلق غذاهای هنری می­باشد.

نمایشگاه طراحی معماران جوان

در این نمایشگاه که هر دو سال یک‌ بار برگزار می‌شود، موزه هنر مدرن (‏MoMA‏) و موسسه هنر معاصر ‏‏(‏MoMA PS1‎‏) کارهایشان را به نمایش درمی‌آورند و معماران این فرصت را خواهند داشت تا نمودی از ‏طرح‌هایشان را به‌ طور موقت در محوطه حیاط نمایشگاه به نمایش درآورند.

در این نمایشگاه، ‏معماران با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره چالش‌های زیست‌محیطی کنونی، روی موضوعاتی مانند بازیافت ‏زباله و طراحی فضای سبز تمرکز می‌کنند تا فضاهای رو بازی را که برای گردهمایی مردم در ماه‌های گرم سال پیش‌بینی شده است، طراحی کنند.

در سال ۲۰۱۳ به‌طور مثال، شرکت‌کنندگان با پروژه معماری ‏ممتاز نمایشگاه به نام «‏Sky Spotting Stop‏» آشنا شدند که این پروژه تا پایان مدت برگزاری نمایشگاه ‏در معرض نمایش قرار داشت.

همچنین در این دوره طیف وسیعی از برنامه‌های دیگر به اجرا درآمد و ‏اطلاعات مفیدی از پروژه‌های برنده سال‌های قبل در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.‏

‏نمایشگاه هنر بین‌الملل استانبول

این نمایشگاه در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار  در تور لحظه آخری ترکیه افتتاح شد.

گفته می‌شود هدف نمایشگاه این است که در ‏سال‌های آتی با داشتن گروهی قوی از کارشناسان و گردانندگان هنری صاحب‌نام، تبدیل به یکی از مکان‌های ‏محبوب در میان علاقه‌مندان عرصه هنر شود.

در خلال مدت برگزاری نمایشگاه گروهی از هنرمندان بومی و ‏فرامرزی در نمایش‌ها، گردهمایی‌ها و رویدادهایی که در مرکز نمایشگاهی (‏Halic Congress Center‏) ‏برپا می‌شود، حضور پیدا می‌کنند.

بنابراین گردشگرانی که برای بازدید از این رویداد به استانبول می‌آیند، ‏فرصت می‌کنند تا گوناگونی شهر را درحالی‌که با صحنه‌هایی از هنر معاصر و نوین درآمیخته است، تماشا ‏کنند.

نمایشگاه سال ۲۰۱۳ علاوه بر تصویر کردن آثار برگزیده دوره‌های گذشته، از یک بخش غیرانتفاعی نیز ‏برخوردار بود که در آن نهادها و مجامع هنری ترکیه موردحمایت قرار گرفتند.

بنیاد (‏Delfina‏) و پروژه ‏‏(‏SPOT‏) زیرمجموعه این نمایشگاه هستند‎.‎‏ همچنین یکی دیگر از نمایشگاه‌های هنر معاصر استانبول با ۶۲ ‏گالری متنوع و برنامه (‏Artistic Programme‏) در جریان همین نمایشگاه برگزار می‌شود.‏

نمایشگاه هنر معاصر استانبول

بهترین نمایشگاه های هنری ترکیه در تور ترکیه

نمایشگاه هنر معاصر استانبول از سال ۲۰۰۵ آغاز به کار کرد و یکی از مراکز هنری اصلی ترکیه برشمرده می‌شود ‏که تبدیل شدن استانبول به کانون هنر معاصر جهان را هدف فعالیتش قرار داده‌ است.

این نمایشگاه، آوازه ‏استانبول را در حکم یکی از بازیگردانان اصلی بازار هنر معاصر بالا برده است و در هر دوره مجموعه‌ای از آثار ‏هنرمندان ترکیه و جهان را برای هنردوستان به نمایش می‌گذارد.

این مرکز بیش از ۱۰۰ گالری آثار هنری از ‏‏۲۱ کشور دنیا را به نمایش درمی‌آورد و تا امروز یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای هنری استانبول شناخته شده ‏است.

گردانندگان نمایشگاه در پی آن هستند تا با سود جستن از جغرافیای شهر استانبول این مرکز را به یک ‏‏«سکوی فرهنگی» تبدیل کنند که با توجه به آمار ۶۸۰۰۰ نفری بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه، ‏در سال‌های قبل، به نظر می‌رسد این هدف به‌ زودی به فرجام برسد.‏

بهترین نمایشگاه های هنری ترکیه در تور ترکیه

پایان پیام

تبلیغ در گلونی

کد خبر : 112457 ساعت خبر : 2:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112457
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات