خرید شب عید مردم شروع شده است اما بازار آنقدر که باید شلوغ نیست

خرید شب عید مردم شروع شده است اما بازار آنقدر که باید شلوغ نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خرید شب عید مردم شروع شده است، بازار آنقدر که باید شلوغ نیست، اما تا دلتان بخواهد گرانی است و همیشه در این میان هستند افرادی که با سودجویی سعی می‌کنند پول بیشتری به جیب بزنند.

خرید شب عید مردم

یکی از چیزهایی که به گرانی‌های این روزها دامن می‌زند، تجمل‌گرایی برخی از مردم است، برخی از مردم که با وجود همه گرانی‌ها، تا مبلشان را عوض نکنند، بی‌خیال نمی‌شوند و تا تلویزیون جدیدی نخرند، سفره هفت‌سینشان را نمی‌چینند و تا وقتی که چندین دست لباس نو برای خودشان و فرزندانشان نخرند، دست به کار دیگری نمی‌زنند و با خیالی آسوده نمی‌توانند به استقبال سال نو بروند.

در این بین افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای که دارند و با خیال راحت خرید می‌کنند و به زندگی روزمره‌شان می‌پردازند و عده‌ای که واقعا ندارند، ولی به خاطر چشم و هم‌چشمی و مثبت نشان دادن ظاهر زندگی خود به دیگران دست به چنین کارهایی می‌زنند و به خود و همسرشان فشار می‌آورند و خریدهایی می‌کنند که واقعا نه نیازی هست و نه در آن حد و اندازه باید خرید شود.

برخی از مردم چه داشته باشند و چه نداشته باشند، باید به خاطر دیگر هموطنانشان هم که شده، امسال دست از تجمل‌گرایی و یا نوکردن وسایل خانه بردارند. ما باید یاد بگیریم که از برخی چیزها به خاطر هموطنانمان، به خاطر همسایه‌هایمان و حتی به خاطر اهل فامیلمان بگذریم.

برخی اما همچنان به فکر خریدکردن هستند و طوری خرید می‌کنند که انگار یک قحطی بزرگ در راه است.

خرید شب عید مردم شروع شده است اما بازار آنقدر که باید شلوغ نیست

شرکت‌ها و فروشندگان هم که می‌دانند برخی از مردم قصد خریدکردن دارند، با ایجاد جشنواره‌ها و طرح‌های تخفیفی و فروش چکی، بازار را داغ نگه می‌دارند و سعی می‌کنند تا می‌توانند به این دسته از مردم جنس بفروشند.

ما باید از خودمان شروع کنیم و یا حتی به اطرافیانمان توضیح دهیم و یا با هشدار از آن‌ها بخواهیم که از خرید زیاد و بی‌رویه در روزهای پایانی سال خودداری کنند.

وقتی می‌شود به راحتی در روزهای دیگر سال خرید کرد و وقت و انرژی بهتری به این کار اختصاص داد، چرا همگی در یک زمان خاص به خرید برویم و گاهی جنس‌های کهنه و قدیمی را به چند برابر قیمت بخریم و فروشنده را بیش از پیش خشنود کنیم؟

پایان پیام

کد خبر : 113929 ساعت خبر : 10:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113929
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات