زیلوی ایران نشان تجاری ندارد، لطفاً برایش نشان تجاری تعریف کنید

زیلوی ایران نشان تجاری ندارد، لطفاً برایش نشان تجاری تعریف کنید

مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، زیلوی میبد را یک محصول منحصر به فرد و بی ‎ نظیر و بی‎رقیب در دنیا خواند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ویدا توحدی در حاشیه سفر به شهرستان میبد در گفت‏‌وگو با خبرنگار ایسنا‬ افزود: برگزیده شدن شهرستان میبد به عنوان شهر جهانی زیلو یک اتفاق بزرگ برای استان یزد و کشور بود چرا که زیلوی میبد یک محصول بی نظیر و منحصر به فرد است که در بین کشورهای دیگر رقیب ندارد.

زیلوی ایران نشان تجاری ندارد

وی با بیان این که ثبت جهانی زیلو باید دارای فرآیند و فعالیت‌های متعددی باشد، افزود: بعد از جهانی شدن زیلو باید فعالیت‌هایی انجام شود تا این رشته هنری و صنعتی به دنیا معرفی شود ولی این معروفیت نیازمند زیرساخت‌هایی است که باعث رشد و توسعه شاخه زیلو شود.

توحدی، ایجاد یک دبیر خانه در شهرستان میبد را لازم دانست و اظهار کرد: این دبیرخانه باید پیگیر تمام برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با رشد و توسعه زیلو باشد.

به گفته وی، طراحی لوگو با یک نام و نشان تجاری مناسب، طراحی و بسته‬ ‏بندی محصول با نشانه جغرافیایی ثبت شده روی آن باعث می‌شود تا دانش سنتی و نحوه تولید این محصول در دنیا به سرقت نرود و به عنوان یک حقوق معنوی برای زیلوبافان میبدی حفظ شود.

مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، یک شعار مناسب برای این شهر به عنوان شهر جهانی زیلو را یکی از اقدامات دبیرخانه خواند و گفت: مسئولان، هنرمندان و صنعتگران باید بدانند زیلو با چه مشخصه‌های مأنوس شده است تا بتوانند یک شعار یا یک جمله روان و کوتاه برای محصول مورد نظر بیابند.

وی با بیان این که بازدیدهای فصلی باید برای رونق زیلو پیش‌بینی شود، افزود: اعضای شورای دبیرخانه باید برای گردشگران داخلی و خارجی بازدیدهای فصلی را رونق دهند و با ارسال گزارش آن به دبیرخانه مرکزی در تهران، پیشرفت‌های حاصله را اطلاع‌رسانی کنند.

زیلوی ایران

توحدی، ایجاد تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد را نیز حائز اهمیت دانست و بیان کرد: تشکل‌های غیردولتی برای رشد و توسعه شاخه زیلو مؤثر هستند و اگر این تشکل‌ها وجود دارد باید تقویت شوند و اگر وجود ندارد، باید شکل بگیرد چون ما معتقدیم رشته زیلو یک رشته مردمی و در حقیقت همه گیر در این منطقه است و زنان و جوانان ما با روی آوردن به بافت و تولید زیلو می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

این مشاور میراث قرهنگی کشور تصریح کرد: ارسال آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی‌های متعدد در این رشته باید مستند به دست شورای برنامه‌ریزی برسد و نقش، بافت و تکنیک خاص زیلو باید ثبت میراث ناملموس شود.

نشان تجاری زیلوی ایران

ویدا توحدی ‬ خاطرنشان‬ کرد: ‬همچنین تهیه بروشور و کاتالوگ مناسب برای معرفی محصول زیلوی میبد به دو زبان انگلیسی و فارسی، ایجاد دهکده یا شهرک مناسب به عنوان یک مرکز نمونه تولید، ایجاد فضای استراحتگاه برای توریست‌های داخلی و خارجی داخل دهکده، بهره‌گیری از علم و تکنولوژی نوین در طراحی نقش و بافت زیلو درج کردن قیمت دلار بر روی محصول زیلو، خلاقیت و نوآوری در زیلو برای مصارف مختلف، ایجاد ویترین‌هایی در دستگاه‌های دولتی برای نمایش دادن زیلو، مفروش کردن اتاق رؤسا و مسئولان شهرستان با زیلو، آموزش رشته زیلو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نظیر فنی و حرفه‬ ‏‏ای، دیگر مباحثی است که توجه به آن برای رشد و توسعه زیلو و معرفی این محصول بی نظیر در سطح دنیا مؤثر است.

پایان پیام

کد خبر : 113850 ساعت خبر : 5:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113850
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات