سفر به قشم با ماشین شخصی، قطار، اتوبوس و هواپیما

سفر به قشم با ماشین شخصی، قطار، اتوبوس و هواپیما

سفر به قشم واقعا یه تجربه خوشاینده. اما چجوری باید بیاید قشم؟ برای اومدن به اینجا چنتا انتخاب دارید: هواپیما، قطار، اتوبوس، یا ماشین شخصی. ما براتون یکی یکی این موارد رو باز می‌کنیم:

سفر به قشم با ماشین شخصی:

سفر به قشم در تور قشم با ماشین شخصی خارج از هزینه‌های جانبیش، یکی از بهترین انتخاباست. به هر حال ماشین مال خود آدمه و هرجور که خواست می‌تونه مسافرت کنه. در مورد قشم هم که چون جزیره بزرگیه و جاذبه‌های گردشگری اون پراکنده هستن، خوبه که آدم ماشین داشته باشه تا بتونه راحت هر جا خواست بره.

به گزارش سفر باتو ، برای سفر به قشم با ماشین شخصی، شما به طور کلی دو تا انتخاب دارید:

مسیر اول: یا از مسیر یزد و سیرجان خودتون رو به بندرعباس برسونید. که در این صورت اگه بخواید ماشین رو بیارید رو جزیره، باید یه نیم ساعت دیگه رانندگی کنید و خودتون رو برسونید بندر پل اونجا ماشین رو با شناورهای خودروبر یا لندینگ‌کرافت‌ میارید رو جزیره و بندر لافت. اگه هم به هر دلیل نخواید ماشین رو بیارید جزیره، اونوقت ماشین رو پارک می‌کنید و میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

مسیر دوم: مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز و جهرم و لار می‌گذره. اگه از این مسیر بیایید میرسید به بندر پل که ماشین رو با لندینگ‌کرافت میارید رو جزیره. اگه هم نخواید ماشین رو بیارید قشم، نیم ساعت رانندگی می‌کنید و میرسید به بندرعباس. اونجا ماشین رو پارک می‌کنید و از اسکله شهید حقانی میاید جزیره قشم.

اینکه کدوم مسیر بهتره بسته به شما داره که بخواید از کدوم طرف بیاید. مسیر اول یعنی یزد و سیرجان و بندرعباس، مسیر کویریه و خب کویر هم زیبایی خودش رو داره. مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز، دوتا از شهرهای خوب کشورمون، می‌گذره.

توصیه ما اینکه تو انتخاب مسیر سخت نگیرید فقط سعی کنید کمی ماجراجویی کنید و از مسیر لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که این دو مسیر، تنها دو مسیر کلی بود و ممکنه مسیرتون بسته به اینکه از کجای کشورمون بخواید بیاید کمی فرق کنه. یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب مسیر مناسب، نرم افزار گوگل مپه.

البته یه روش دیگه هم هست و اونم اینه که ماشین رو با قطار بیارید بندرعباس و خودتون مثلا با هواپیما بیاید و بندرعباس تحویل بگیرید. این مورد بستگی به شما داره. تو این لینک می‌تونید اطلاعات مربوط به حمل خودرو با قطار رو پیدا کنید.

یک توصیه دوستانه در تور لحظه آخری قشم : هموطنای عزیز! مسافرت برای اینه که کمی از محیط دور باشیم و حال و هوا عوض کنیم. سفر برای اینه که خوش باشیم و ماجراجویی کنیم. خواهش می‌کنیم تا حد امکان روز رانندگی کنید. سعی کنید با حالت خستگی رانندگی نکنید. بین راه چندبار استراحت کنید تا موقع رانندگی هوشیاریتون سطح قابل قبولی داشته باشه. مهمتر از همه، جاهای سبقت ممنوع سبقت نگیرید. از سبقت‌های بی مورد هم دوری کنید. به جای اینکه بخواید زود به مقصد برسید، سعی کنید از خود مسیر هم لذت ببرید. زندگی ارزشمندتر از اونه که تو تصادف از دستش بدیم.

سفر به قشم با قطار:

راه دیگه هم اینه که با قطار بیاید. اگر از ما بپرسید سفر با قطار بهتر از اتوبوسه. هم اینکه امنیتش بیشتره هم اینکه راحتتره.

به هر حال وقتی به سلامتی رسیدید ایستگاه قطار بندرعباس، یه تاکسی یا ون سوار میشید و میرید اسکله شهید حقانی و سوار اتوبوس دریایی میشید.

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

البته این ساعات کاری برای روزای عادیه. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید

شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

سفر به قشم با هواپیما:

از هزینه سفر هوایی که بگذریم، سفر به قشم با هواپیما راحتترین انتخابه. شما سوار هواپیما می‌شید و فرودگاه قشم پیاده می‌شید. بعد از اون یه تاکسی می‌گیرید و میرید به سمت هرجایی که قراره اقامت کنید.

البته یه راه دیگه هم هست. اونم اینکه با هواپیما بیاید بندرعباس، بعد هم برید اسکله شهید حقانی، سوار اتوبوس دریایی شید و بیاید قشم یا هم درگهان. البته این راه توصیه نمیشه. چون هم مسیر طولانیتره هم احتمالا هزینه بیشتر میشه. اما شاید به هر دلیلی بخواید یا مجبور بشید این راه رو انتخاب کنید. مثلا: بلیط قشم گیرتون نیومده یا میخواید خونه دوست و آشنا بمونید یا…

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب و برای درگهان هم تا اطلاع ثانوی اتوبوس دریایی تردد نداره. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

البته این ساعات کاری برای روزای عادی هست. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس:

۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

سفر به قشم با اتوبوس:

اگه نشد یا نخواستید با هواپیما یا قطار با تور ارزان قشم  بیاید، می‌تونید سوار اتوبوس بشید. اتوبوس معمولا شما رو میاره تا بندرعباس. بعد از اینکه رسیدید مثل موارد قبل میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

البته ممکنه هم اتوبوس شما مقصدش بندرعباس نباشه که در اون صورت از مسیر بندر پل وارد جزیره میشه و درگهان شما رو پیاده می‌کنه. البته این حالت معمولا برای اتوبوس‌هایی که مبداشون استان فارس یا بوشهره، اتفاق میفته.

اتوبوس دریایی:

اگه دریا آروم باشه، ساعات کاری اتوبوس دریایی به صورت زیره:

از بندرعباس به قشم: ۶ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از قشم به بندرعباس: ۶:۳۰ صبح الی ۱۰ شب

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

قبل از سفر حتما از وضعیت دریا مطلع بشید. برای اطلاع از وضعیت دریا با شماره های زیر تماس بگیرید:

اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

منطقه گردشگری جزیره هنگام: ۰۹۱۷۹۰۳۰۶۰۲

دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی: ۱-۰۷۶۳۲۱۲۲۵۰۰

سفر به جزیره هرمز:

پیشنهاد می‌کنیم اگه میاید قشم، هرمز رو از دست ندید. چون واقعا جای بکریه. برای رفتن به هرمز می‌تونید از بندرعباس یا قشم اقدام کنید. می‌تونید تنهایی برید می‌تونید با تور لیدر‌های هرمز هماهنگ کنید.

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

لندینگ‌کرافت:

برای عبور از دریا باید ماشین رو با لندینگ‌کرافت از بندر پل به بندر لافت ببرید. لندینگ‌کرافت‌ها شبانه‌روزی کار می‌کنن. هزینه حمل خودرو به قشم هم ۹۲ هزار تومن هست و یک بار برای رفت و برگشت پرداخت می‌کنید. قبل از سوار شدن یک چنین برگه‌ای رو به شما میدن که موقع رسیدن به لافت مهر می‌کنید و باید تا اخر سفر پیش خودتون نگه دارید.

پایان پیام

تبلیغ در گلونی

کد خبر : 112464 ساعت خبر : 3:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112464
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات