پخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر در تلویزیون با همان قیچی و سیاست همیشگی

پخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر در تلویزیون با همان قیچی و سیاست همیشگی

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: پخش مراسم اختتامیه از دو شبکه نمایش و آی فیلم باز هم با محدودیت عجیب مواجه بود.‌

بارزترین این حذف، سخنان همایون غنی زاده هنگام دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه بود.

هر دو شبکه سریعاً تصویر مجری را جایگزین تصویر مراسم کردند و مجریان هم تلاش کردند تا درباره آنچه تا اینجا مخاطب دیده بود و آنچه از اینجا به بعد خواهد دید! توضیح دهند! و بگویند قرار است وارد بخش جذاب‌تر جوایز شویم!

این حذف در حالی صورت گرفت که اولاً این یک مراسم ملی است.

مسئولان کشوری در این کشور حضور دارند و مهمتر از همه آنکه مخاطب می‌توانست به‌طور زنده از صفحات اینستاگرام نه تنها این سخنان را با فاصله چند دقیقه بخواند، بلکه به طور زنده در همان اینستاگرام ببیند.

حال چرا هنوز این رویه حذف بخش‌هایی از یک مراسم در چنین شرایطی ادامه دارد، سوال‌برانگیز است.

پخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر

بدتر آنکه این نحوه حذف به گونه‌ای بود که مخاطب از خود می‌پرسد مگر فرد جایزه گیرنده چه می‌گوید یا می‌خواهد بگوید که آنها سانسور می‌کنند.

همین می‌شود که مخاطبی که شاید به دنبال پیگیری جزیی این موضوع نبود، سریعا دست به کار می‌شود و به دنبال پاسخ خودش از طریق شبکه های غیررسمی فضای مجازی می‌رود. فضایی که می‌تواند در کنار اعلام این سخنان، خط دهی خاص آن رسانه را هم داشته باشد.

پخش اختتامیه جشنواره و تصمیم مدیران

جالب این است که سخنان غنی زاده، حرف قابل سانسوری نبود و صرفاً از سلیقه و دوست نداشتن آن جایزه اول گفت. برعکس سخنان آقای روستایی که اتفاقا نقدی را به اتفاقات رخ داده درباره فیلم شش متر و نیم مطرح کرد و آن پخش شد! شاید مدیران پخش احساس نمی‌کردند او قرار است اینگونه بگوید.

به نظر می‌رسد برخی از مدیران شبکه‌ها ترجیح می‌دهند از اختیاری که برای تصمیم‌گیری در شرایط خاص دارند، به بدترین شکل ممکن استفاده کنند.

پایان پیام

کد خبر : 114417 ساعت خبر : 9:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114417
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات