یلدا معیری نوشت: دیدن این عکس در توئیت آقای ترامپ شرمندگی زیادی به همراه دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یلدا معیری نوشت: دیدن این عکس در توئیت آقای ترامپ شرمندگی زیادی به همراه دارد

ترامپ در توئیت دیروز خود درباره‌ی ایران از عکس مشهور معیری استفاده کرد. معیری در اینستاگرامش نوشته:

“من یلدا معیری عکاس این عکس هستم.

این عکس را یک سال پیش در روز ٩ دی ماه در جریان اعتراضات مردمی در دانشگاه تهران گرفتم و به خاطر ترس از دستگیری و مشکلات امنیتی که ممکن بود برای خودم و خانواده‌ام پیش بیاید، شش ماه هویت عکاس را مخفی نگاه داشتم.

این عکس در مقیاس بسیار وسیعی در مطبوعات و رسانه‌های جهان منتشر شد و تبدیل به نمادی از آزادگی و حریّت در جهان شد که طبعاً برای من باعث بسی افتخار است

اما به‌عنوان یک ایرانی که هر روز و هر روز بیشتر از تحریم‌های ایالات متحده آسیب می‌بیند، به‌خاطر تفاوت قیمت ارز و پول ملی قادر به مسافرت به کشورهای همسایه هم نیست و به دلیل قانون منع مسافرت آقای ترامپ سال‌هاست از دیدار پدر و مادرش محروم مانده است، دیدن این عکس در توئیت آقای ترامپ و مصاحبه‌ی مطبوعاتی آقای پمپئو و هر سیاستمدار آمریکایی، شرمندگی زیادی به همراه دارد.

این عکس از مردم ایران و برای مردم ایران گرفته شده و نباید توسط هیچ کس دیگری مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.”

یلدا معیری

یلدا معیری، عکاسی که معروف‌ترین عکس‌های نا‌آرامی‌های دی ماه ۹۶ را گرفته بود، برنده نشان عکاس سال مطبوعات ایران در بخش «تک عکس خبری» شد.

عکسی که معیری به خاطر آن برنده شد، تصویر دختری است که در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته در برابر دانشگاه تهران در میان دود و گاز اشک‌آور، یک دست خود را بالا گرفته و راه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران به همت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، عصر یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در خانه هنرمندان برگزار و ۱۰ دوربین طلایی به عکاسان برگزیده و یک جایزه نیز به بخش چندرسانه‌ای اهدا شد.

پایان پیام

کد خبر : 114470 ساعت خبر : 11:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114470
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات