از کجا بفهمیم یک شعر متعلق به کدام شاعر معروف یا غیرمعروف است؟

از کجا بفهمیم یک شعر متعلق به کدام شاعر معروف یا غیرمعروف است؟ برای اطلاع از راه‌های شناخت شاعر یک شعر کافی است مطلب زیر را مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برخی از سلبریتی‌هایی که شعر اشتباه را در اینترنت بارگذاری می‌کنند و یا اشعار شاعران دیگر را به نام شاعرانی دیگر منتشر می‌کنند، از کمبود منابع اطلاعاتی می‌گویند و عقیده دارند که آن شعرها به غلط در اینترنت منتشر شده و آن‌ها هم از همان منبع شعر را برداشته‌اند.

به‌عنوان مثال بسیاری می‌پرسند که پرویز پرستویی که شعر یک شاعر را به‌نام قیصر امین‌پور منتشر کرده بود، از کجا باید می‌دانست که آن شعر به نام قیصر امین‌پور است؟

از کجا بفهمیم یک شعر متعلق به کدام شاعر است؟

بدیهی است که یکی از این راه‌ها این است که شعر را در سایت‌های رسمی مثل گنجور جستجو کنید.

اما یک راه بسیار ساده‌تر وجود دارد که سلبریتی‌ها باید از آن راه استفاده کنند.

مثلا اگر سلبریتی‌ای عاشق اشعار سهراب سپهری است، باید هشت کتاب سهراب را در خانه داشته باشد و آنقدر شعر سهراب را بخواند و با آن دمخور شود که بتواند شعر جعلی سهراب را از شعر اصلی او تشخیص دهد.

اما شاید بگویید سخت است که آدم یک قطعه شعر را بخواهد در میان هشت کتاب پیدا کند و شاید یک هنرمند هم نتواند با همه شعرهای یک شاعر رابطه ارتباط برقرار کند.

بنابراین چاره چیست، چگونه بفهمیم که یک شعر از سهراب سپهری است یا خیر؟

یک راه ساده وجود دارد و آن هم این است که سلبریتی‌ قبل از این‌که آن شعر را در صفحه‌اش منتشر کند، می‌تواند یک پست بگذارد و از جمعیت میلیونی فالوئرهایش بخواهد که اگر در زمینه مثلا شعر سهراب سپهری می‌توانند به او کمک کنند.

این سلبریتی کافی است بنویسد آیا کسی هست که تمام اشعار سهراب را بشناسد؟

لطفا دایرکت بدهید.

و بعد خواهد دید که صدها نفر به او دایرکت می‌دهند و او می‌تواند یکی را انتخاب کند و آن شعر را برایش بفرستد تا آن کاربر که شاید استاد ادبیات، شاید روزنامه‌نگار حوزه کتاب و شاید یک شاعر یا علاقمند به شعر باشد، او را راهنمایی کند که آیا این شعر اصلی است یا جعلی.

راه‌های بی‌شمار دیگری هم وجود دارد که ما شعر جعلی روی صفحه‌مان منتشر نکنیم، اما سلبریتی‌ها اغلب حوصله این کارها را ندارند.

آن‌ها پست می‌گذارند، استوری می‌گذارند و بعد می‌روند پی کارشان و ساعت‌ها دیگر به صفحه‌شان سر نمی‌زنند و حتی کامنت‌ها را نمی‌خوانند که بدانند مردم دارند به آن‌ها اعتراض می‌کنند.

کاش سلبریتی‌ها اگر بدون تحقیق هم پست منتشر می‌کنند، لااقل به این توجه کنند که بعد از انتشار پست سری به آن پست بزنند و واکنش مردم را ببینند.

این بود مطلبی با عنوان از کجا بفهمیم یک شعر متعلق به کدام شاعر معروف یا غیرمعروف است؟

پایان پیام

کد خبر : 112545 ساعت خبر : 8:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112545
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات